[teknival, czechtek, policejní násilí, lidská práva, lži politiků]
englishprotestykulturavideomédiahumorczechtek

CzechTek WebLog


2005-08-3, 15:33:00 • CzechTek
pridej.cz

<= starší příspěvek   novější příspěvek => 
vaše komentáře:
[1] SunYaC: Budou to ale číst? (03.08.2005, 15:42:00)
Jen se obávám, že ti primitivní fašouni, kteří podporují zákrok a jsou proti techařům, ani ten zbytek tupého stáda, kterému je to všechno úplně jedno, vůbec tyhle argumenty neznají, jelikož se k nim nedostanou. Média mě zatím přesvědčují o tom, že je zveřejňovat nehodlají.
[2] cho: pro odpurce CZT (03.08.2005, 15:43:28)
než řeknete, že akce provedena policii byla adekvatni... a že Paroubek si může mnout ruce, zamyslete se nad tím co všechno se tam vlastně stalo úplně zbytečně... jeden z dalších přízpěvků vypovídajících: http://www.skaff.wz.cz/2005/07/31/czechtek-2005-vypov%c4%9bdi-sv%c4%9bdk%c5%af/
[3] Abraxis: Jo, ja vim (03.08.2005, 15:45:23)
Jo, ja vim, jenze jak bylo kdysi davno receno - k triumfu zla staci, kdyz dobri lide nebudou delat nic ;-) Taky si myslim, ze to ty zabednence nepresvedci, ale kdyz nebude takovehle hlasy slyset, tak pak parlament schvali zakon omezujici svobudu shromazdovani s tim, ze preci to nikomu nevadi, ba co vic, lidi po tom volaji...
[4] abc: Anti czechtek (03.08.2005, 15:46:41)
Podpořte petici proti těm smažkám:
http://www.bloguje.cz/blogy/anticzechtech/179137_item.php
[5] Abraxis: Jo, ja vim (03.08.2005, 15:46:45)
Jo, ja vim, jenze jak bylo kdysi davno receno - k triumfu zla staci, kdyz dobri lide nebudou delat nic. Taky si myslim, ze to ty zabednence nepresvedci, ale kdyz nebude takovehle hlasy slyset, tak pak parlament schvali zakon omezujici svobudu shromazdovani s tim, ze preci to nikomu nevadi, ba co vic, lidi po tom volaji...
[6] Jelly: CZTK05 (03.08.2005, 15:48:10)
Tak těd už snad svojí chybu přiznaj.Je potřeba aby se lidi co netuší o co jde dozvěděli konečně PRAVDU. Díky doufám že vyhrajem a Paroudek s Bublanem půjdou do hajzlu (měli by ale jít do vězení) Nás zavírají za mnohem menší činy. Mějte se Jelly
[7] cho: (03.08.2005, 15:49:40)
kdyžtak tam koukněte na vypovědi svědků.. jsou tam i fotky!!!
[8] NeerX: to admin (03.08.2005, 15:49:57)
muzes tu zverejnit nejakej mail na kterej bych se Ti mohl ozvat.....?
[9] cho: (03.08.2005, 15:50:08)
kdyžtak tam koukněte na vypovědi svědků.. jsou tam i fotky!!!
[10] SunYaC: TO: Anti czechtek (abc (03.08.2005, 15:51:05)
čoveče, ses uplně pomátnul, ne?
Táhni odkuds přišel!
[11] RGB: for Anti Czechtek (03.08.2005, 15:52:09)
Di už do píči!
[12] lojza: 2 abc: DO PÍČE S TEBOU ZMRDE BOLŠEWICKEJ!!! (03.08.2005, 15:55:22)

[13] cho: (03.08.2005, 15:57:20)
kdyžtak tam koukněte na vypovědi svědků.. jsou tam i fotky!!!
[14] social: slovensky preklad prehlasenia (03.08.2005, 16:27:58)
My, občania Slovenskej republiky, príslušníci rôznych spoločenských skupín a vrstiev, ľudia s rôznym vkusom a svetonázorom, ľudia rôznych politických presvedčení, dôrazne protestujeme proti zneužitiu policajnej sily, ktorá sa snažila zabrániť konaniu tanečnej párty CzechTek 2005.

Predovšetkým nám prekáža:
1. Prezumpcia viny, s ktorou bol policajný zásah uskutočnený

Účastníci technopárty sa ničím neprevinili, ale akcia proti nim bola prevedená s predpokladom toho, že niečo spravia.

2. Policajné klamstvá, vychádzajúce z oficiálnych miest

Polícia všetkým účastníkom klamala predovšetkým v dvoch bodoch:

Tachovský policajný riaditeľ, Jaromír Kníže tvrdil, že majiteľ pozemkov, pán Constantin Plesky, svoj pôvodný súhlas s konaním technopárty na prenajatej lúke zrušil. Pán Plesky však toto tvrdenie dementoval.

Neskôr policajný hovorca tvrdil, že pán Plesky pätnásť hektárový pozemok prenajal iba päťdesiatim ľudom. Z klamstiev ho usvedčila zverejnená zmluva s vlastníkom pozemku.

Polícia ďalej tvrdí, že diaľnicu D5 zablokovali účastníci CzechTeku. K zablokovaniu diaľnice však došlo kvôli tomu, že polícia v snahe zabrániť konaniu tohto festivalu, zatarasila cestu za exitom 136, po ktorom chcelo opustiť diaľnicu veľké množstvo vozidiel.

Teraz tvrdí, že účastníci technopárty ničili cudzí majetok, pretože prechádzali cez susediace pozemky. Ak by im však polícia umožnila voľný prejazd na prenajatú lúku, takáto situácia by pravdepodobne nenastala.

3. Tvrdosť a neprimeranosť zásahu.

Polícia tvrdým a neprimeraným zásahom zakročila proti účastníkom CzechTeku, aj keď nebola schopná uviesť dostatočný dôvod pre takýto postup. Aj keby párty narušila nočný kľud, aj keby jej účastníci vstúpili na cudzí pozemok, ktorý naviac nebol vymedzený, stále to nie je dôvod na nasadenie tisícky ťažkoodencov, vodných diel, slzného plynu, transportérov a dokonca policajného vrtuľníka.

Chápeme, že táto kultúrna akcia nebola zo strany organizátorov dokonale zvládnutá, no napriek tomu sa organizátori snažili predísť konfliktom, napríklad uzavretím nájomnej zmluvy. Nerozumieme, prečo pri prvých problémoch nebolo navrhnuté nekonfliktné riešenie a namiesto toho došlo k brutálnemu policajnému zásahu.

Žiadame,

aby bola jasne prešetrená zodpovednosť za túto akciu. Chceme vedieť, kto ju nariadil a kto zadával rozkazy. Chceme vedieť, koľko celá policajná akcia stála. Chceme vedieť, prečo polícia nezasahuje podobným spôsobom pri komunistických mítingoch a extrémistických koncertoch.

Zdôrazňujeme, že táto aktivita nie je spojená so žiadnou politickou stranou ani nevládnou organizáciou. Pokiaľ si ju niekto týmto spôsobom bude privlastňovať, robí tak proti našej vôli.
[15] lojza: DĚKUJEME, (03.08.2005, 16:33:22)
DÍKY, NAŠI BRATIA!!!
[16] štěpán + jakeš: (03.08.2005, 16:38:04)
REPUBLIKU SI ROZVRACET NEDÁME, SOUDRUZI !
[17] RGB: (03.08.2005, 16:40:00)
Neckerman(Nazi) a Quelle(Soci) ať táhnou do prdele!!!
[18] http: (03.08.2005, 16:40:46)
Zastaňte se svých dětí!
Czechtek věc veřejná
Otevřený dopis
Žijeme-li v demokratickém a právním státě, máme právo používat dálnice, veřejné cesty a řádně pronajatý pozemek všichni. Dokonce i ti, kteří poslouchají jinou hudbu, než se líbí nám (či potencionální většině voličů, pane premiére Paroubku). Zmatek na dálnici nezpůsobili technaři, ale policie. Na vaše doporučení, pane premiére, policie rozhodla, že někteří z nás nesmějí dojet tam, kam chtějí.


Policie odmítla respektovat předloženou nájemní smlouvu a svědectví pronajímatele. Nejen dětem na dálnici, které jely tančit, ale veškeré veřejnosti lhala, že pronajímatel svůj souhlas odvolal. Ve chvíli, kdy blokovala dálnici, nebylo podáno žádné trestní oznámení. Policie se nezabývala skutečným stavem věcí, ale přáním vrchnosti.

Následná trestní oznámení zakládající se na podezření, že tančící dav pošlape trávu i na přilehlých pozemcích, se stalo záminkou nejagresivnější a pravděpodobně i nejdražší policejní akce od listopadu 89.
Majetek občanů má policie chránit. Ale proč to tedy policie nedělala? Prostředků měla v tomto případě nadbytečně.Výmluvy, že hranice pozemků nelze přesně zjistit jsou trapné - když to neumíte jinak, ukáže vám je každý sedlák hodný svého jména. Louky, které měly být ochráněny, zdevastovaly policejní kordóny posléze hůře, než by dokázali tanečníci.

Ale naprosto skandální a právními normami demokratické společnosti pohrdající je způsob a průběh zásahu. Státní zástupce nevydal souhlas, jak jste nám tvrdili, pane premiére a pane ministře vnitra. K nejrazantnějšímu útoku se vaši muži, pane ministře, odhodlali za noci, aby nepoznáni mohli mlátit, jak se jim zamane. Záhadným způsobem došlo i k té náhodě, že v době zásahu se nikdo z přítomných nemohl dovolat svým rodičům. A opět patrně zcela náhodou byl telefonní signál volný, když byla louka vyčištěna.

Pane premiére, pane ministře vnitra, policie této země, zasáhla způsobem, který by byl snad oprávněný, kdyby proti ní stáli nebezpeční teroristé. Stály tam ale naše děti a my protestujeme proti tomu, abyste je cejchovali jako nebezpečné nepřátele společnosti. Vaše policie nás není schopná ochránit před zločinností a kriminalitou, ale nasazuje ty nejtvrdší prostředky, když hrozí pošlapání trávy. Vaše akce stála milióny korun. Stála i něco nenahraditelného, lidský život. Vyhnali jste unavené a stresované lidi za noci na silnice - jen si zkuste představit útok těžkooděnců za pomoci slzných granátů a dělbuchů - i toto nenapravitelné neštěstí spadá na vrub brutální a nesmyslné akce.

Pane premiére, pane ministře vnitra, i vy dámy a pánové poslanci a senátoři, začínáme mít dost vašich manipulací, intrik, svévole a vaší imunity.
Z událostí Czechtek se stala věc veřejná. Žádáme důsledné vyšetření událostí v Mlýnci nezávislou komisí.

doc. PhDr.Daria Ullrichová, dramaturg
akad. mal. Antoním Střížek
Eva Salzmannová, herečka
Jan Kačer, režisér
JUDr. Milan Mráz
PhDr. Yvonna Fričová, nakladatelka
Jan Hančil, dramaturg
akad. mal. Vladěna Klumparová
vracejte se na tuto internetovou stránku, podpisy dalších lidí i další informace budou přibývat!!!
[19] lojza: PODPORA!!! (03.08.2005, 16:43:14)
http://czechrodice.aktualne.cz/ (Nagasawa - Mail - WWW)
Zastaňte se svých dětí!
Czechtek věc veřejná
Otevřený dopis
Žijeme-li v demokratickém a právním státě, máme právo používat dálnice, veřejné cesty a řádně pronajatý pozemek všichni. Dokonce i ti, kteří poslouchají jinou hudbu, než se líbí nám (či potencionální většině voličů, pane premiére Paroubku). Zmatek na dálnici nezpůsobili technaři, ale policie. Na vaše doporučení, pane premiére, policie rozhodla, že někteří z nás nesmějí dojet tam, kam chtějí.


Policie odmítla respektovat předloženou nájemní smlouvu a svědectví pronajímatele. Nejen dětem na dálnici, které jely tančit, ale veškeré veřejnosti lhala, že pronajímatel svůj souhlas odvolal. Ve chvíli, kdy blokovala dálnici, nebylo podáno žádné trestní oznámení. Policie se nezabývala skutečným stavem věcí, ale přáním vrchnosti.

Následná trestní oznámení zakládající se na podezření, že tančící dav pošlape trávu i na přilehlých pozemcích, se stalo záminkou nejagresivnější a pravděpodobně i nejdražší policejní akce od listopadu 89.
Majetek občanů má policie chránit. Ale proč to tedy policie nedělala? Prostředků měla v tomto případě nadbytečně.Výmluvy, že hranice pozemků nelze přesně zjistit jsou trapné - když to neumíte jinak, ukáže vám je každý sedlák hodný svého jména. Louky, které měly být ochráněny, zdevastovaly policejní kordóny posléze hůře, než by dokázali tanečníci.

Ale naprosto skandální a právními normami demokratické společnosti pohrdající je způsob a průběh zásahu. Státní zástupce nevydal souhlas, jak jste nám tvrdili, pane premiére a pane ministře vnitra. K nejrazantnějšímu útoku se vaši muži, pane ministře, odhodlali za noci, aby nepoznáni mohli mlátit, jak se jim zamane. Záhadným způsobem došlo i k té náhodě, že v době zásahu se nikdo z přítomných nemohl dovolat svým rodičům. A opět patrně zcela náhodou byl telefonní signál volný, když byla louka vyčištěna.

Pane premiére, pane ministře vnitra, policie této země, zasáhla způsobem, který by byl snad oprávněný, kdyby proti ní stáli nebezpeční teroristé. Stály tam ale naše děti a my protestujeme proti tomu, abyste je cejchovali jako nebezpečné nepřátele společnosti. Vaše policie nás není schopná ochránit před zločinností a kriminalitou, ale nasazuje ty nejtvrdší prostředky, když hrozí pošlapání trávy. Vaše akce stála milióny korun. Stála i něco nenahraditelného, lidský život. Vyhnali jste unavené a stresované lidi za noci na silnice - jen si zkuste představit útok těžkooděnců za pomoci slzných granátů a dělbuchů - i toto nenapravitelné neštěstí spadá na vrub brutální a nesmyslné akce.

Pane premiére, pane ministře vnitra, i vy dámy a pánové poslanci a senátoři, začínáme mít dost vašich manipulací, intrik, svévole a vaší imunity.
Z událostí Czechtek se stala věc veřejná. Žádáme důsledné vyšetření událostí v Mlýnci nezávislou komisí.

doc. PhDr.Daria Ullrichová, dramaturg
akad. mal. Antoním Střížek
Eva Salzmannová, herečka
Jan Kačer, režisér
JUDr. Milan Mráz
PhDr. Yvonna Fričová, nakladatelka
Jan Hančil, dramaturg
akad. mal. Vladěna Klumparová
vracejte se na tuto internetovou stránku, podpisy dalších lidí i další informace budou přibývat!!!
[20] comfy: Prosím... (03.08.2005, 16:43:38)
Cau lidi. To co se stalo na CzechTeku je fakt hruza. jestli nepatrite k necinnym pakum co sedi doma u compu a machaj si hubu, ale nic nedelaj, doporucuju vam podivat se na tohle: http://differentia.wz.cz/petice.doc a http://differentia.wz.cz/petice.xls kde najdete petici. Vytiskněte si na jednu stranu text a na druhou tabulku a sbirejte podpisy, at uz z litosti nad podezrele mrtvou osobou ci zmlacenymi detmi, nebo proste z nechuti nad chovanim policie. Vyplnene papiry posilejte na adresu Kateřina Frýbová, Dělnická 69, Praha 7 ... Diky za podporu. Dite
[21] cho: hořici auto?? ne flojdi!!! (03.08.2005, 16:45:47)
davam odkaz na dalsi prizpevky!!! Ty flojdy to snad bavilo vykurovat lidi z aut??!! http://www.home.karneval.cz/10270239/czechtek2005/fotky.html
[22] comfy: Prosím... (03.08.2005, 16:50:17)
Cau lidi. To co se stalo na CzechTeku je fakt hruza. jestli nepatrite k necinnym pakum co sedi doma u compu a machaj si hubu, ale nic nedelaj, doporucuju vam podivat se na tohle: http://differentia.wz.cz/petice.doc a http://differentia.wz.cz/petice.xls kde najdete petici. Vytiskněte si na jednu stranu text a na druhou tabulku a sbirejte podpisy, at uz z litosti nad podezrele mrtvou osobou ci zmlacenymi detmi, nebo proste z nechuti nad chovanim policie. Vyplnene papiry posilejte na adresu Kateřina Frýbová, Dělnická 69, Praha 7 ... Diky za podporu. Dite
[23] Pro comfy (03.08.2005, 16:53:24)
Petice!!! Vytečny!!!!
[24] PRO COMFY (03.08.2005, 17:01:18)
Nooo cetla jsem tu petici!!! Neni spatna, ale pochybuji o tom, že nase vlada bude nekdy souhlasit s CZTK.. spis bych sepsala petici proti brutalnimu nasili, ktere policie pouzila... jsou na to důkazy!!! Proti celymu zasahu, ktery uz od zacatku uvadel same lzi!!!!
[25] comfy: (03.08.2005, 17:02:35)
Ty jo, ja to sem omylem dala dvakrat:-)) stydim se:-)) no neva, aspon si toho vic lidi vsimne. Dik za podporu
[26] comfy: (03.08.2005, 17:03:50)
Ty jo, ja to sem omylem dala dvakrat:-)) stydim se:-)) no neva, aspon si toho vic lidi vsimne. Dik za podporu
[27] Občan: Menšina nemá obtěžovat vetšinu! (03.08.2005, 17:07:50)
Souhlasím se zásahem policie! Jste jenom banda feťáků a budižkničemu! Měli vás zmlátit daleko víc, aby vás už nenapadlo dělat bordel a slušným lidem znepříjemňovat život!!!
[28] Občan: Menšina nemá obtěžovat vetšinu! (03.08.2005, 17:08:28)
Souhlasím se zásahem policie! Jste jenom banda feťáků a budižkničemu! Měli vás zmlátit daleko víc, aby vás už nenapadlo dělat bordel a slušným lidem znepříjemňovat život!!!
[29] social: Občan (03.08.2005, 17:19:05)
pane pri vsetkej ucte pripada mi to tak ze Vy nieste slusny obcan a uz vonkoncom si nemyslim ze to ma nieco spolocne s mensinami a vecsinami.. inak cinanov je vecsina, tak im laskavo ustupte...
[30] Xiucutil: To mr. Občan (04.08.2005, 12:41:23)
Pana Občana teda pokud vystupuje stejně jako já neustále pod stejným nickem znám už z několika fór na lidovkách kde zastupuje onu poloviční menšinu :-) našeho národa která aniž by si zjistila fakta jen křičí nadává a kope ale každý kdo má zdravý rozum a viděl fakta, fotografie a videa z toho co darth vadeři udělali na bezbraných bavících se lidech nemůže být na jejich straně stejně tak na straně mr. Paroubka a mr. Bublana Takže všem No pasaran
[31] DedecekHribecek: Nemám Vás rád ale ... (04.08.2005, 13:38:53)
To co Vám vyvedla policie mne pobuřuje. Nejsem vyznavačem alkoholu a drog které se na Vašich akcích objevují. Jako demokraticky smýšlejíciho člověka mne pobuřuje když jsou nasazování těžkooděnci na lidi co pošlapou strávu nebo po sobě zanechají nepořádek.
Máte moji podporu, protestujte. Hlavně si po sobě ukliďte a distancujte se od těch vykuků na strahově. Nechci se dožít doby kdy mne budou těžkooděnci vyhánět, z mího bytu či pozemku s vylhanýni důvody a bez schválení státního zástupce.
[32] gangster: akce vs akce (04.08.2005, 13:40:33)
neustále a to na všech stránkách je úváděno to že poicie na SKINHEADSKÉ (neonacistické:-))) akce jen dohlíží, sami jste si jistě všimly jak politici kolem CZECHTEKU lhali, myslíte si že se to naučili před 14ti dněma??? policie stejně jako na CT tak i na skin... nebo neo... akcích kope do ležících spoutaných lidí ať to jsou kluci nebo holky, to už samozřejmě v televizi nevidíte, měli jste tu výhodu že jste to mohli natáčet a jinak dokumentovat -All Cops Are Bastards
[33] Milos: Neco malo o "nasi" kulture (04.08.2005, 19:45:36)
Czechtek - jedinecny tradicni festival do it yourself kultury celoevropskeho vyznamu. Jeho hlavnimi charkteristikami je co nejvetsi nezavislost na statni moci a politickych tlacich, coz je podle meho nazoru duvod, proc se teto subkultury statni moc boji..ale neopravnene, jde o mirumilovnou zalezitost.
Jedna se o putovny festival, ktery se temer vzdy odehraje na jinem miste nez minule. Casto rusi hlukem sve okoli, lide v nejblizsi vesnici se nekolik dni behem sveho zivota hure vyspi. Nebylo pripadem letosniho festivalu, ktery od nejblizsi vesnice stejne delila uz tak hlukove limity prekracujici dalnice. Navic hlukove limity prekracuji temer vsechny nerozhanene hudebni akce podobneho rozsahu, lide vedle fotbaloveho stadionu Sparty, maji se spankem problemy ne jednou za zivot, ale CELY ZIVOT!
Mel se konat a legalne pronajatem pozemku. To, ze nekteri vkroci na pozemek nekoho kdo s tim nesouhlasi, je spatne. Ale stava se to 100% i na jinych statne konformnich festivalech.
Zasadni ovsem je, ze at jiz se festival deje na legalne pronajatem pozemku, nebo pozemku nelegalne obsazenem, navstevnici repektuji prirodu a prebiraji zodpovednost za zpusobeny neporadek, ktery po skonceni akce uklidi, at uz se jim to policie a statni organy snazi jakkoliv znemoznit nebo zneprijemnit. I letosni spoust po policistech(rozbite lahve ap.) jiz zacali lide z freetekno komunity uklizet, prestoze to slibil zapadocesky policejni dustojnik Knize. Tento slib byl vsak vzapeti odvolan panem Paroubkem, ktery prohlasil, ze policste, natoceni jak mlati do lahvi obusky, za neporadek nemohou.
Nikdy a nikde nezazijete vetsi pocit svobody nez na Czechtekku! Znate jinou akci, kde se sejde nekolik desitek tisic lidi a probehnou zcela, nebo temer bez konfliktu? Prestoze kolem akci lide zahlti casto blizke vesnice, nedochazi k rabovani a rozkradani, nedochazi k napadani okolo zijicich lidi..
[34] Honza: Co to breptáte? (05.08.2005, 00:20:33)
Povídáte tu hloupost nad hloupost. Pročetl jsem si to a jen se divím.

Právnička, která včera mluvila s vaším zástupcem, ho podle mého soudu kvalitně setřela. I právnička nejspíš lže, že podobná akce musí mít hygienická opatření (na Benátké noci byla hygienická opatření nejspíše obstarána proto, aby pořadatelé měli více výdajů), zdravotní službu atd. Nic z toho tam nebylo.
Nevím, jak to bylos WC, ale voda nebyla obstarána vůbec - na mytí.
Že média nezveřejní spoustu materiálu? Pravda, ale policejních. ODSácká Nova, která se celé věci chytá jen aby zlákala primitivní voliče, neukazuje ic jinho, než jak policista mlátí obuškem technaře, nebo jak na něj míří zbraní. Neukáže, proč ho bijí, proč na něj míří.
Na fotbale dopadnou i nevinní fanoušci daleko hůře, než několik zfetovaných, opilých nebo agresivních technařů. A také nefňukají, nechytají se mámy za zástěru a neříkají jí, aby šla demonstrovat.

Řiďte se pravidly a nebudete mít problém. Svoboda není v tom, dělat si, co chcete.
[35] Moloko: Ještě taková drobnost (05.09.2005, 11:26:28)
Naprosto úúúžasný argument ze strany technařů a jejich zastánců je ten, že nepořádek nedělali technaři, ale policisté, a to tím, že rozbíjeli prázdné lahve. Jenže proč je asi rozbíjeli ? Šlo jim přece o vlastní zdraví, likvidovali potenciální zbraně technařů. Naučte se rozlišovat příčinu a následek - kdyby technaři neházeli lahvemi, tak je nemuseli policisté likvidovat. Jak prosté, že Watsone ?
[36] (05.09.2005, 11:46:27)
no - když jsme u té příčiny a následku: tak především, kdyby v pátek ráno nezablokovala policie VEŘEJNOU přístupovou cestu k LEGÁLNĚ pronajatému pozemku, netrousili by se lidé na czechtek přes les a jiné pozemky, shromáždili by se na pozemku jimi pronajatém (to by se tam ovšem nesměla usalašit policie, jako to udělala), tím pádem by nezasahovali do práv vlastníků pozemků okolních, a policie by neměla 'legitimní' důvod (který byly policií iniciované žaloby vlastníků těch okolních pozemků) proti účastníkům czechteku zasáhnout... jenomže, když bylo již předem rozhodnuto, že zásah bude, tak policie nemohla dopustit, aby se účastníci na pronajatý pozemek dostali legální cestou - a proto ty obštrukce ze strany policie!