[teknival, czechtek, policejní násilí, lidská práva, lži politiků]
englishprotestykulturavideomédiahumorczechtek

CzechTek WebLog

Podle Britských listů zlikvidoval protest technoscény Penc a parazitismus ODS


2006-01-17, 8:46:00 • Si děláš kozy...
Trestního paragrafu za pomluvu zneužívají různé trucakce
(Britské listy.cz, 16. ledna 2006)

V kontextu relativně nedávné debaty o škodlivosti existence trestného činu pomluvy v právním řádu ČR, konkrétně s přihlédnutím ke stíhání např. pana Pence, mě udivuje, že dosud nikdo nereagoval na trestní oznámení p. Pence (pro pomluvu) na ministra Bublana. Vím, že sám pan Penc nikde nehoroval pro rušení příslušného paragrafu, jeho obhájci ale myslím ano – zajímalo by mě, jak se k trestnímu oznámení svého chráněnce staví, píše Jan Potměšil.

Ministr Bublan tvrdí, že panu Pencovi bylo třikrát odpovězeno na dotaz, zda byl policista Pachl u StB, podle pana Pence to není pravda, cítí se poškozen a podává trestní oznámení.

Osobně by mě také zajímalo, zda ministr lže či nikoliv, trochu se ale divím, že se p. Penc nebrání občanskoprávní žalobou, kde by měl možná větší šanci dosáhnout nějakého výsledku.

Nevím totiž, jak bude policie ministrovi prokazovat úmysl pomluvit i další znaky skutkové podstaty pomluvy. Je asi pravda, že i tak nějakého výsledku nakonec dosaženo bude – policie věc odloží, příp. trestní stíhání zastaví, čímž bude opět zřejmé, jak policie kryje mocné a ruka ruku myje (zda se skutek stal, zda jím byl spáchán trestný čin a zda to šlo prokázat, bude předpokládám na okraji zájmu).

Trestní stíhání je navíc "zadarmo" (z kapes nás všech), takže proč platit soudní poplatky a namáhat se s navrhováním důkazů.

Možná by nakonec opravdu bylo lepší § 206 z trestního zákona vypustit – nejen kvůli nedůtklivým veřejným činitelům, ale i kvůli různým trucakcím "spravedlivých", kteří jsou povoláni k výchově nás ostatních.

poznámka ŠOK: Kdyby byl Penc novinář, a nešel na tiskovou konferenci provokovat, byl by vybaven diktafonem a nebyl by pro něj problém dokázat, jestli ministr vnitra lže či nikoliv. Pouhým zveřejněním celého záznamu tiskové konference. Totéž by mohl udělat ministr vnitra, aby svým slovům dodal váhy. Fakt, že tvrzení protistrany ani jeden z nich nekonfrontuje se záznamem či dokumenty, dává tomuto souboji pachuť špinavé předvolební přestřelky. Čili nic, co by se chtělo komukoliv komentovat. Penc svým aktivismem dokázal prozatím pouze jediné – spolehlivě zesměšnit sebe kozími demonstracemi a zlikvidovat bezprostřední a oprávněný protest technoscény proti policejnímu násilí. Mladí prohráli, neboť nezůstali apolitičtí. Parazitismus politiků ODS, stejně jako lidskoprávních notoriků z akce CzechTek 2005 udělaly mediální bramboračku, kterou už nikdo nechce jíst.

zdroj: ..:. Blisty.cz :.
pridej.cz

<= starší příspěvek   novější příspěvek => 
vaše komentáře:
[1] Stanislav Penc: raakce (17.01.2006, 12:17:25)
Soubezne s trestnim podanim je podana i zaloba v obcanskopravni rovine. Trestnepravni je proto, ze tam lze ulozit trest zakaz cinnosti.
Za poznamkou podepsanou ŠOK je zda se Stepan Kotrba. Toho pana neznam, jen vim, ze se domniva, ze technari maji min poslouchat techno,min kourit travu a vic cist Lenina. Je logicke, stojime kazdy jinde. Tedy pro nej i ostatni: Novinar neni zadne privilegium, je to clovek co popisuje do sdelovacich prostredku realitu (nebo by alespon mel) Sam se novinarem citim a mam tedy i novinarsky prukaz. Veskere zaznamy z tiskove konference i dalsi Bublanovi lzi jsou uverejneny na www.kozy.cz Kdyby tento podporovatel Leninizmu chtel, mohl se to dozvedet a nemusel ze sebe delat nevedomeho hlupaka pri psani zhora uvedene poznamky. Novinar se poznava ne podle toho kolik toho napise a jak pripadne gramaticky spravne, ale podle toho jestli cti fakta. To v mnoha pripadech bohuzel Britske Listy nedelaji. Mozna i proto, že komentare na ktere jsem posledni dobou nucen reagovat postradaji podpis. Co na to spravni rada obcanskeho sdruzeni Britske listy se asi nikdo nedozvi.
[2] suttek: (17.01.2006, 14:36:59)
ŠOK prostě blabolí ani neví co ...
[3] ruka blogu: (17.01.2006, 15:07:08)
Netvrdím, že Standa Penc dělá všechno nejlíp, ale kupříkladu včera byl jediným českým svědkem, který svědčil ve prospěch italského řidiče dodávky a vyjádřil mu i svou solidaritu.

Vzhledem k tomu, ze incident museli videt desitky mozna i stovky lidi, to je dost tristni vysledek. Nevim jestli jsou ti co to videli jsou takovy trubky nebo jestli jim je ukradene, ze byl odsouzen mozna nevinny clovek, byt jen k "vyhosteni".

(Pro úplnost: Na výzvy se přihlásil, ještě jeden účastník demonstrace, ale soudce neprivolil k jeho výpovedi).


Otazka pro spravni radu sdruzeni Britske listy, Je toto oficialni postoj
>> sdruzeni?
>>Stanislav Penc
>>
>>Kozař? Penc, který se prohlásil samozvaným mluvčím technařů,
>> zdiskreditoval nakonec svým chartistickým bojem "za lidská práva"
>> protipolicejní protest technařů tak, ?e dnes u? nikoho protestní
>> shromá?dění ?proti policejnímu násilí? nevzru?í. A kdyby ano, stačí se
>> podívat na www.kozy.cz... Techaři prohráli svůj romantický letní boj ?
>> snad a? příli? snadno - svými vlastními chybami a naivitou. Pří?tě to
>> chce míň hulit trávu, poslouchat techno a více číst Machiavelliho, Lenina
>> a dal?í klasiky.
>>http://www.blisty.cz/art/25194.html
>>28.9.2005
>>ANALÝZA ČSSD
>>Paroubek dal sociálním demokratům jasně najevo, jak vypadá a jak jedná
>> konzervativní levicový lídr
>>?těpán Kotrba
Pane Penci, občanské sdružení jako vydavatel nemá ani ručičky, ani
nožičky, ani hlavičku, ani mozeček, aby sedlo na prdel a psalo analýzy.
Já si za svým názorem stojím. Vzrušily snad někoho vaše pouliční koncerty?
Pokud vím, ani pes po nich neštěkl. A dnes už to nikoho nezajímá. Chudáci
naivní technaři, dopadli jako ti před televizí v zimě 2000. :-))

Štěpán Kotrba
ten který se neptá občanského sdružení na to, zda smí mít názor...




> Pane Penci, vy se chováte jako kdysi za komunismu. Vy si snad myslíte,
> ?e ?íříme jakousi propagandu, schvalovanou na "stranických
> shromá?děních" sdru?ení OSBL?
>
> Britské listy jsou svobodný časopis a publikují nejrůzněj?í názory,
> jestli jste si nev?iml. Tento názor je názorem autora článku, který je
> pod ním podepsán.
>
> S pozdravem
>
> Jan Čulík

[5] Stanislav Penc: Jeste pro doplneni (17.01.2006, 16:41:39)
Jinak. U novinare jde vzdi o obektivnost. Otazky jsou dve.
> Je vubec mozne, ze se jeste chlubite tim, ze jste jeden s tech co vec
> kolemm
> zasahu na Czechteku a dalsi udalosti nechali medialne usnout?
> Skutecne si myslite, ze protestni udalosti nasledujici po zakroku proti
> ucastnikum Czechtek 2005 meli bejt pod "intelektualni patronaci" lenina?
> Slo me panove o tyto dva body. Jinak to, ze se pan Kotrba domniva, ze se
> stavim do cela technaru, ze se neco nepovedlo ci co je skutecne jeho vec.
> Domnival jsem se, ze Britske listy jsou prave nezavislim listem, tedy i
> informacne zdatnym. Pro pana kotrbu doporucuji v levem sloupci na strance
> www.kozy.cz kratkou informaci k demonstracim a protestnim shromazdenim a
> zatim posilan v priloze...
>
> Stanislav Penc
>
>
> Ze stanov:
> Cílem činnosti sdružení je podporovat veřejnou debatu v České republice i
> mezi zahraničními Čechy a zprostředkovávat konfrontaci a výměnu názorů
> mezi
> středoevropským a západoevropským, zejména anglosaským kulturním
> prostředím.
> K dosažení tohoto cíle bude sdružení vydávat periodické a neperiodické
> publikace, zejména internetový deník Britské listy, organizovat a
> podporovat
> přednášky, semináře a workshopy a spolupracovat s dalšími organizacemi s
> podobným zaměřením.
Pane Penci,
Oč jde u novinářů, já fakt nevím... :-)) Britské listy učinily pro techno
a DIY asi nejvíc ze všech médií v ČR. Před i po ročníku 2005.
Skutečně si myslím, že když chcete dělat převrat, musíte se učit u těch,
kterým se povedl... :-))
Pan Kotrba vám na levý sloupec vašich koz kašle. Protože váš levý sloupec
(stejně tak i pravý sloupec) dnes už nikoho nezajímá. Stejně jako vy.
Revoluce skončila lhostejností revolucionářů. Musejí do školy a ráno už je
zima.

Štěpán Kotrba


[6] Stanislav Penc: Samotném oznámení na Bublana (17.01.2006, 17:03:34)
Policie ČR Obvodní ředitelství
Služba kriminální policie a vyšetřování
Praha -7, Ul. Fr. Křížka 24



Trestní oznámení - podání

Tímto podávám trestní oznámení na Františka Bublana, toho času zaměstnaného jako Ministr vnitra ČR, který v rozhovoru pro Hospodářské noviny ze dne 6. ledna 2006 s názvem: František Bublan: Už v disentu jsem seděl vedle komunistů, tento nepravdivě tvrdil na otázku novináře, údaje, které se nezakládají na pravdě. Bublanova odpověď na otázku proč bych se nemohl zeptat ministra vnitra na stejnou věc vícekrát odpověděl: Já vím, ale je to takový ten způsob, jak docílit toho, že se stokrát opakovaná lež stane pravdou. On se neptal, on to vlastně konstatoval a já mu to vyvracel a dokládal. Kdyby mě potkal počtvrté, zeptal by se znova. Považuji to od něj spíš za schválnost. Není pravdou, že bych od ministra vnitra obdržel na inkriminovanou otázku odpověď, ani není pravda, že by mě cokoli v této věci vyvracel. Takovouto odpovědí, kdy Bublan hovoří o stokrát opakované lži mě poškozuje v dobré pověsti, zvláště pak proto, že se celý dospělý život zabývám konkrétními případy zneužívání státní moci a porušování lidských práv. Jsem členem řady renomovaných lidskoprávních institucí a před pár lety jsem byl Vládou ČR jmenován členem Vládní rady pro lidská práva. Své tvrzení mohu doložit záznamy tiskových konferencí, kde zaznívá inkriminovaná otázka i odpověď ze strany ministerstva. Ony záznamy z 1. srpna a 3 srpna 2005 jsou veřejně dostupné i na internetových stránkách Ministerstva vnitra ČR v rubrice Radio Vnitro.

Je tedy naprosto zjevné, že František Bublan sdělil o jiném nepravdivý údaj, který je způsobilý značnou měrou ohrozit jeho vážnost u spoluobčanů, zejména poškodit jej v zaměstnání, narušit jeho rodinné vztahy nebo způsobit mi jinou vážnou újmu, a uvedeného jednání se dopustil účinným způsobem v tomto případě tiskem. Tímto je důvodné podezření, že se František Bublan dopustil tr.činu POMLUVY dle § 206 odst.1) a 2) tr.zákona.

O výsledku šetření žádám být vyrozuměn.


V Milkovicích 9. ledna 2006

Stanislav Penc
Staré Hrady 53
507 23 pošta Libáň


na vědomí:
Obvodní státní zastupitelství pro Prahu 7
Branně bezpečnostní výbor Poslanecké sněmovny a Senátu ČR
Vláda ČR
Kancelář Prezidenta republiky ČR








S nějakým člověkem si udělali pochybnou smlouvu, ten ani, chudák, nevěděl o co jde, a bylo zřejmé, že toho budou chtít zneužít," míní ministr.
ČTK 20:34 - 30.07.2005
Smlouva o povolení vstupu na uvedené pozemky byla ověřena s tím, že přístup na pronajaté území je možný pouze přes pozemky dalších vlastníků, kteří se vstupem ani přejezdem nesouhlasí." (To znamená, že policie musela vědět o rozmístění těch kterých pozemků. To je vidět i z fotek zveřejněných na stránce Ministerstva.)
http://www.mvcr.cz/zpravy/2005/czechtek.html

Vláda vzala na vědomí průběžnou zprávu o postupu Policie České republiky na technoparty CzechTek, konané ve dnech 29. července až 1. srpna v katastru obce Mlýnec. Tisková konference po schůzi vlády ČR ve středu 17. srpna 2005

Před rokem ještě můj předchůdce vykonal určité jednání s panem Johnem Bokem a panem Pencem, který je zde na galerii přítomen, a tam bylo dohodnuto, že až bude příště nějaká technoparty, organizátoři oznámí tuto věc

Problém je v tom, že vstup na tento pozemek nelze učinit přímo z dálnice nebo z nějaké cesty, ale je potřeba projít dalšími pozemky. Na mapě to vidíte, to červeně ohraničené je pozemek pana Pleskyho těsně u dálnice, dálnice je modrá. Cesta vede z pravého horního rohu kolem lesa, takže se musí přejít přes dva další pozemky, které patří jiným majitelům.

Když se v ranních hodinách dostavil pan Šroub a přinesl nikoli smlouvu, ale pouze vyjádření, že pan Pleský souhlasí s tím, aby vstoupil na jeho pozemek, byl požádán policií, aby nějakým způsobem ohraničil, jaké území má k dispozici. Toto pan Šroub odmítl. Domnívám se, že to přesně ani nevěděl.

Stále ještě byla naděje na to, že ti lidé, kteří jsou tam shromáždění, že se nějakým způsobem umoudří a že se přesunou do té dolní části a ta akce může pokračovat, tam kde by měla být

Ale když lidé neustupovali před nimi a začali se prát, tak potom vznikají ty osobní potyčky, a tam nastaly možná nějaké excesy, budou se šetřit jednotlivě a budou z toho vyvozeny důsledky. To já nepopírám. Ale i té zodpovědnosti se nechci žádným způsobem zříct.

Všichni byli instruováni a byli instruováni tím způsobem, zabránit nelegálnímu konání této akce.

Já jsem udělal takovou nějakou výzvu na nějakou nezávislou právní kancelář - ne, aby posuzovala trestné činy policistů, to skutečně musí udělat státní zástupce ve spojení s inspekcí nebo pokud se parlament rozhodne na nějakou vyšetřovací komisi - mně to nevadí, ale krátký rozbor té situace tak, jak jsem ji popisoval na začátku, ta smlouva nebo to povolení vstupu na pozemek, zda to mělo všechny náležitosti, zda s tím neměli souhlasit i ostatní majitelé, když to byl vstup přes jejich pozemek. Toto nechat rozebrat. Potom samozřejmě nechám rozebrat celou tu policejní akci, nechám, aby se prošetřily jednotlivé excesy těch policistů. Zase si myslím, že to nebylo nějaké velké číslo, protože tam zasahovalo asi tisíc příslušníků policie.

z parlamentní rozpravy k Czechteku ze dne 5. srpna 2005

Jsou za tím velké peníze. Mně to trošku potvrdil i exprezident Havel, s kterým jsem o tom mluvil a který potom už v těch pozdějších dobách se k tomu příliš nehlásil. Je to byznys určitých lidí, tak nedávejme tomu nějakou takovou ideologickou nálepku, že je to pouze snaha mladých lidí se bavit. Oni třeba se chtějí bavit, ale ti organizátoři, kteří stojí v pozadí a nikdy nevystoupí dopředu, protože nechtějí být známí, tak ti skutečně na tom vydělávají dost velké peníze. A ti budou neustále iniciovat další podobné akce a případně i protesty.

během rozpravy k bodu: Zpráva o příčinách, průběhu a důsledcích událostí na technoparty CzechTek 2005, na 47. schůzi Poslanecké sněmovny 20. září 2005
[8] admin: hm... (17.01.2006, 17:12:26)
pokud něco "zlikvidovalo protest technoscény" (resp. freetekno scény), tak to tedy rozhodně nebyla ani ODS ani St. Penc, ale spíš nezájem a neorganizovanost teknoscény jako takové...
[9] emma: (17.01.2006, 19:38:38)
No nevim - v tomhle pripade souhlasim spis se stepanem kotrbou - to, jakym zpusobem na veci parazitovala ods bylo dost nechutne a pro nejake dalsi protesty rozhodne umrtvujici... Co se tyce role pence - je od nej sice pekne, ze se ve veci takhle angazuje, ale mozna by bylo lepsi, kdyby to nechal byt. S freetekno scenou nema nic spolecneho a nikdo se ho neprosil, aby se tam cpal... Tim, ze to udelal, znemoznil, aby se technari zacali prat sami za sebe, aby se mezi nimi nasel nekdo, kdo to udela (kdyz ne ted, tak treba pristi rok)... A kdyby se nenasel? Horsi nez ted by to myslim nebylo. Jeho akce "kozy" byly spis kontraproduktivni, cely protest rozmnelnily, dodaly mu nadech smesnosti - udelaly z nej jen dalsi z rady, kde se v radovankach vybijeji byvali a dnes zneuznani chartiste (nehlede na to, ze akce byly spatne organizovane).
Bohuzel mam pri jeho vystoupeni porad dost silnej pocit trapnosti - asi tak podobne, jako kdyz se na ty prvni demonstraci pred MV zacali do popredi drat ruzny zapomenuty existence, zneuznany stranicky, hucinovci (nic proti nim) atd. Tak si dame dalsi folkovou, ne?
[10] suttek: to2 (17.01.2006, 20:19:14)
bohuzel podobna kritika se da aplikovat i na Policejni stat.cz


[11] suttek: (17.01.2006, 20:30:14)
I kdyz se lze kritizovat protestni akce, nemyslim si, ze i kdyby byly zvladnuty lepe, neco podstatneho by zmenili. Vetsinove spolecnosti to bylo proste fuk. A ruzne elity se to jen snazili vyuzit pro sve cile a o podstatu, ze tam proste byly zbytecne zmlaceny lidi, nikomu moc neslo.

Na CzechTeku se snazili prizivit vsichni. Od Havla, pres komunisty az po anarchisty.
Nevim co mate vsichni paranoiu z ODS, nerikam, ze to jsou zlaticka a mozna kdyby byly u moci, podarila by se jim stejna prasarna jako CSSD, ovsem ted jsou holt v opozici, a za behem sveho vladnuti nevratili spolecnost zpet do takoveho marasmu jako CSSd za sveho vladnuti.
Navic hlavni odpurce zasahu senator Stetina, je nezavisly a nema s ODS nic spolecneho.


[12] Roman: CzechTek zpolitizoval SG (17.01.2006, 21:50:27)
Rád bych váženému auditoriu připomněl, že člověk, který zpolitizoval CzechTek, se jmenuje Stanislav Gross a že ta akce je tudíž zpolitizovaná už od léta 2004, napřesrok to jen nabralo "ty správný" grády. Za to zpolitizování nemůžou žádní technaři, ani Penc, ani Havel, kupodivu ani ODS a já nevím koho jste tu ještě jmenovali. To co se kolem toho rozehrálo, je prostě logickej následek a já nevím, co bych měl mít proti tomu, že se mě někdo zastane, byť by to byla strana, kterou jsem nikdy nevolil.

Dále vůbec vlastně nerozumím tomu, proč někomu z vás vadí, že se nás někdo zastal. Vlastně si myslím - na rozdíl od ŠOKa - že celá věc šla do hajzlu přesně ve chvíli, kdy si iniciátoři protestů začali vybírat, koho na podium pustí a koho ne. Nemusím cítit třeba ke Kocábovi bezbřehý obdiv, ale pro jiné je to prostě autorita a dokáže oslovit.

Podle mě byli v létě jen dvě možnosti: buďto to nechat plavat, anebo kolem toho udělat co největší vítr. A ten se nedělá podle mě tak, že někoho nepustím ke slovu v obavě, abych tady něco nezdiskreditoval. Při vzpomínce na zážitky na louce u Mlýnce mi takové obavy připadají opravdu směšné.

No a celé se to pak tedy ubralo jakousi zlatou střední cestou a teď podle toho máme "zlaté střední výsledky". Nedávám to za vinu nikomu. Zejména ne lidem z Policejníhostátu, kteří přece nebyli a nejsou žádní profi odboráři a na to že kde se vzali, tu se vzali, toho dokázali opravdu dost. Teď si každý můžeme snít, jak bysme co bývali byli udělali líp.

A hlavně si myslím, že "protest technoscény" ještě zdaleka není u konce... ;-)
[13] JNL: PENC MÁ VELKÝ WOČI (17.01.2006, 22:47:57)
Když člověk jede na demošku 100 km,přijde na náměstí,ptá se Pence jestli to tam má být,ten řekne že jo a tam není ani noha,tak to zamrzí. Ale won tam ty teknaře nemůže vodit za ruku,takže chyba byla na všech stranách. Kdybysme chtěli,sejdem se kde chcem i bez aktivisty,jenže to by se nám muselo chtít.A když nám je to jedno a když my na to kašlem...
[14] emma: (18.01.2006, 01:17:10)
Roman: Co se tyce toho zpolitizovani.. Myslim, ze se to neda tak uplne rict, protoze, kdyz se clovek podiva na vyroky nekterych politiku ods, kteri se letos velmi halasne czteku zastavali, z let drivejsich, celkem mu zatrne (v lete se tomu vetsinou venoval casopis tyden, ale staci se podivat i do tehdejsi mlade fronty).
Nemylim si, ze by by bylo uplne jedno, kdo se zastane, jen kdyz se zastane. S takovouhle logikou by pak clovek mohl sahnout i po podpore stalinistu atd. (kdyby teda nejaka byla, nastesti neni) - jde prece o princip, nehlede na to, ze ze sebe clovek dela vola, kdyz je celej stastnej, ze s nim pece nekde a uplne zapomene na to, ze jde o cloveka, kterej ho chtel jeste pred chvili zlikvidovat..
Osobne si myslim, ze byla chyby to jednoznacne zamerit jenom na paroubka a bublana - ty jenom odrazej to v jakym stavu je ceska spolecnost a policie (na ty se myslim mely protesty orientovat predevsim - i kdyz paroubek je samozrejme ubozak par excellence)
suttek: stetina je nezavisly, ale do senatu se dostal za stranu zelenych, ktera taky zasah kritizovala jako prvni (jim bych to mozna jeste verila, protoze se podobne vyjadrovali i driv)

Jeste co se tyce pence: nezapomenu na zazitek z ty jeho uzasny farmy, leto mozna 2001, 2002 tesne po czechteku- penc: "jestli tady chcete jenom chlastat a fetovat, tak to si tahnete na czechtek..." jsem proti nemu proste asi zaujata ;))
[15] RH: PENCOVA ORGANIZACE (18.01.2006, 13:34:59)
Myslim ze pokud p. Penc nezvlada cokoliv zorganizovat, nemel by se do toho plest.. Pamatuju si na tusim 28.10. kdy se ujal organizovani demonstrace, ale pak dosahl pouze toho ze na Vaclavak chodily skupinky lidi, nakoukli nikde nic a zase odesly... A to jeste Byly nuceny kousek se na podivne existence jako je Hucin a jeho jeste podivnejsi kamaradi
[16] Jan Ringoš: Teknaři (18.01.2006, 13:35:03)
Taky jsem se zamyslel proč to vlastně dopadlo tak jak to dopadlo a došlo mi, že to vlastně ani jinak dopadnout nemohlo. Říká se: "Na hrubý pytel, hrubá záplata". Ale teknaři prostě od přírody nejsou tou hrubou záplatou ;-)

Co jsem si všiml, tak teknaři jsou převážně lidi, kteří mají rádi klid a pohodu, vyblbnou se a zase se většinou vrátí do stereotypu života. I mě se ten zásah nelíbil (čti: brutálně mě nasral), taky jsem byl na demonstracích, taky jsem mnoha způsoby vyjádřil nesouhlas, ale taky se mi už nikam chodit nechce. Ale prostě příště na CzechTek pojedu, mimoto že pojedu na mnoho dalších teknivalů (Kacabaja, Čerťák, ...), i kdyby se Bublovi nějak podařilo ten svůj Rave-act prosadit, i kdyby se třeba vzteky nakrájel na plátky!
[17] (18.01.2006, 13:35:49)
ehmmm koukat se ne kousek se
[18] Standa Penc: PENCOVA ORGANIZACE (RH (18.01.2006, 14:03:22)
Od policejního zásahu na posledním setkání Czechtek 2005 u Mlýnce na Tachovsku se konala po celé republice řada demonstrací, koncertů a protestních akcí, odsuzující tento zásah a prezentaci ze strany zodpovědných tohoto státu. Účastnilo se jich tisíce lidí. Velké demonstrace spojené s protestními pochody proběhli v Praze a v Brně. Tisíce lidí podepsalo některou z mnoha petic vyjadřujících se kriticky proti zásahu policie.

První školní den 1. září a na den sv. Václava 28. září 2005 se v naší republice uskutečnila protestní shromáždění, která byla v řadě měst spojená s hudební manifestací.

V zhledem k tomu, že Policie, Státní zastupitelství, Ministerstvo vnitra, Parlament a Senát i přes ujištění nedospěli k objasnění událostí kolem zákroku budou protesty pokračovat. Zatím se k protestům přihlásilo zhruba 200 hudebních seskupení rozličných žánrů / seznam s odkazy naleznete zde /.

Všichni muzikanti co se chcete přidat kontaktujte nás na info@kozy.cz
[19] My o voze, Standa Penc o koze (18.01.2006, 16:30:37)
Respekt
11.08.2003
My o voze, Standa Penc o koze
Podtitulek: Reportáž o putování inteligentních bytostí přes Český ráj
Karolína Ryvolová
Standa Penc má rád kozy. A své dny na tomto světě zasvětil jejich popularizaci. Šestého srpna hnal své stádo z letních pastvin v Českém ráji přes hrad Kost, Sobotku a Staré Hrady do Milkovic, kde tímto dnem začínal jeho již tradiční Kozí mejdan, letos pod názvem Milkovické kozy.

Kdybych já byl host

Obyvatele obcí, kterými kozí výprava procházela, uváděl pohled na poskakující stádečko v úžas. "No pocem, tos ještě neviděl," volají na sebe lidé, vybíhají před domy a nevěřícně zírají. Auta jedou krokem a cyklisté seskakují z kol. Děti se nad zvířaty rozplývají a Stanislav Penc (34) jejich maminkám v klidu rozdává letáky na týdenní párty s hudbou a divadlem, která dnes začíná na jeho statku. "No ne, máte tam program i pro děti," podivují se ženy nad letákem.
Jak se průvod blíží k Milkovicím, mizí i občasné náznaky nevole kolemjdoucích ("No to snad nemyslíte vážně, nemůžete mi nechat kozy běhat po lokále!" rozčiluje se provozovatelka zahradní restaurace v údolí Plakánek a snaží se vytlačit z verandy Buginu, která už předtím nepozorovaně ožrala okrasné květiny v záhonu.) a k účastníkům výpravy směřují jen přátelská, místy až nadšená pozdravení. "Ať žijí Milkovice!" volá směrem ke stádu starší cyklistka s brýlemi v Oseku, o kus dál zase bělovlasy gentleman vystrkuje hlavu z auta, aby si vyžádal leták pro svého vnoučka.
Standa Penc, mírně nahrbeny klátící se čahoun v otahané košili, patřil před listopadem k nejmladším českým disidentům a má zázemí v undergroundu 80. let. Ještě než se v roce 1999 přestěhoval do Českého ráje, stačil stát u zrodu Českého helsinského výboru, Artfóra - Jazzové sekce a Občanského fóra. Dále se podílel na prvních podobách Rádia 1 a rádia Limonádový Joe, inicioval vznik HOSTu a výrazně se angažoval v hnutích upozorňujících na porušování lidských práv. V roce 2000 již na samotě Milkovice zakládá Spolek přátel koz a pod jeho jménem pak jednou ročně pořádá svůj velký mejdan. Vstupné je jen padesát korun. V obytném domě, přilehlých staveních a hlavně na okolních loukách se během tydne
vystřídá až 5000 návštěvníků, kteří se mohou věnovat celé škále činností počínaje poslechem hudby přes sledování divadla a aktivní účast na nejrůznějších kreativních dílnách až po lelkování s kelímkem v ruce, to vše na podporu popularizace chovu koz. Celá akce se děje pod heslem "Jaké si to uděláme, takové to budeme mít" a Penc do ní každoročně investuje veškeré své úspory. "Dělám to podle sebe, kdybych já byl host, taky chci levně jíst a pít," vysvětluje Penc svoji prodělečnou strategii. K osvětě a šíření chovu koz má milkovický farmář prosté a jasné důvody: "Koz rapidně ubyvá, po druhé světové válce jich zde žilo 1,5 milionu, teď podle odhadů ne víc než 45 tisíc," říká Standa. "Navíc se o nich vykládá spousta pomluv, jako že jsou hloupé a že jejich mlíko páchne, což následně stigmatizuje vlastníka, kterému se přezdívá kozičkář." Cestou Standa uvádí na pravou míru některé další báchorky: "Lidi si myslí, že kozel je vůdcem stáda, přitom v přírodě to vždycky jsou spíš samice. Vidíte? Kozy si to metelej první, zatímco největší kozel Matěj jde za nimi až vzadu." Do toho snad už posté zvoní Pencův mobil. Kameramani České televize čekají u hradu Kost a ujišťují se, že farmář dorazí, aby si jeho pochod mohli natočit.

Všechno dobře dopadne

Rannímu startu celé poutě z pastvin u Semína předcházelo velmi náročné shánění všech šestnácti koz a kozlů. Jakmile se svéhlavé individualistky octnou na cestě a v neznámém prostředí, poslušně šlapou, aby se neztratily, na pastvinách ale mělo osm lidí půl hodiny co dělat, aby je dostali na stezku pod ohradníkem. Louky spadají pod CHKO Český ráj a Standa Penc její správě svá zvířata pronajímá k vypásání - s výhledem na státní dotace 1500 Kč na kozí hlavu. "Mám v plánu hnát kozy čtyřikrát do roka z Milkovic na pastvy u Trosek nebo obráceně, dvakrát jedním, dvakrát druhym směrem. Je to dobrá příležitost k propagaci a taky tím chci protestovat proti dálnici v Českém ráji. Historicky první pochod se uskutečnil 6. až 8. června, teď jdeme teprve podruhé." Navíc se smluvně zavazuje k vykonu údržbářských prací v chráněné oblasti, což mu přináší dalších 70 000 ročně.
Kozí buřič a recesista má však daleko ke skepsi. Cestou energicky a názorně šíří osvětu: klouček u hospody v Sobotce právě ochutnal podojené mléko a potvrzuje, že je výborné: "Lepší než z krámu!" volá nadšeně hoch a hned si nechá ukázat, jak se koza dojí. Čtyřčlenná rodinka výletníků se zase vesele fotografuje s majestátním kozlem Matějem. O svych kozách ví Standa Penc všechno a má je upřímně rád. "Všechny slyší na jméno a každá je úplně jiná," říká. "Často s nimi chodím sám i v noci a nemám problém, jdou za mnou jako pejsci."

Karolína Ryvolová
Autorka je spolupracovnicí Respektu.

[20] JNL: MILKOVICE CZECHTEK 2006 (18.01.2006, 21:52:30)
Tak když se o nás pan Penc tak stará,tak mu za odměnu uděláme Czechtek na jeho kozí farmě :D
[21] Czechtek 2003 (18.01.2006, 22:01:37)
v Ledkově kde bylo zhruba 40tis lidi jsou 4km od Milkovic...