[teknival, czechtek, policejní násilí, lidská práva, lži politiků]
englishprotestykulturavideomédiahumorczechtek

CzechTek WebLog

Penc: Technaři byli na cizím, ale proto, že je policie nevpustila na pozemek, který měli pronajatý.


2006-01-23, 12:46:00 • Si děláš kozy...
Penc: Spor s Paroubkem mě nebaví
(Jan Hrudka, MF DNES – východní Čechy – Hradec Králové, 23. ledna 2006)

S občanským aktivistou o problémech s premiérem i o tom, proč chodit k volbám

Nebojácný ochránce občanských práv, nebo věčný rebel a potížista? Názor na Stanislava Pence rozděluje lidi stejně jako spor, kterým farmář z Milkovic u Jičína asi proslul nejvíc. Konflikt s premiérem Paroubkem kvůli tvrdému policejnímu zásahu proti CzechTeku.

Milkovice – Nebýt loňského rozehnání tanečníků na Tachovsku policejními těžkooděnci, pětatřicetiletý aktivista a bývalý disident by se s českým premiérem Paroubkem zřejmě nikdy nepotkal. Ovšem poté, co Penc protestoval proti rozehnání CzechTeku a publiku trutnovského festivalu nadiktoval Paroubkovo telefonní číslo, má s předsedou vlády jen problémy. Premiér na něj podal stížnost pro pomluvu a když se Penc zeptal, zda jeden z velících policistů na CzechTeku nemá estébáckou minulost, už mu hrozilo trestní stíhání.

"Paroubek mě začal zajímat tím, že to byl on, kdo řekl policistům: Cizince vyhostit a tvrdě zakročte! Řekl to před akcí, která nebyla politicky motivována ani nebyla násilná. Máme za sebou dvanáct ročníků CzechTeku a všechny kromě loňského zásahu policie proběhly bez problémů. Nikdy nedocházelo k žádným trestným činům a násilí," říká Penc, který se nyní chystá k přestupkovému řízení s premiérem kvůli nactiutrhání.

Ale stížnosti na tanečníky byly vždycky.
Musí být! Když na vesnici uspořádáte rockový koncert, lidé si stěžují také. I trutnovský festival někomu vadí. Ale nejsou to stížnosti, které by znamenaly, že by tady taková aktivita být neměla. Paroubek si nikdy nestěžoval, že se u nás konají srazy komunistů a fašistů, kteří jsou zákonem zakázáni. Vybral si lidi, o kterých si myslel, že se jich nikdo nezastane a on veřejnosti ukáže, že si to s kdekým umí vyřídit. Musel však vědět, že policisté budou zasahovat proti někomu, kdo se sešel jen kvůli tanci. To nebylo žádné ideologické setkání, kde budou lidé hajlovat či vyzývat k násilí. Oni se tam přijeli odreagovat. Prostě si zatancovat.

Líbí se vám techno?
Tenhle druh muziky neposlouchám, ale zažil jsem CzechTek v Ledkově, dva kilometry od mé usedlosti. Deset dní tam bylo čtyřicet tisíc lidí.

Zkušenost s technaři tedy máte. Co si o nich myslíte?
Je to nová generace. My jsme poslouchali bigbít, oni poslouchají techno, není tam však odlišnost v pohledu na svět.

Čím si vysvětluje tak tvrdý zákrok proti nim?
Policie si důvod vymodelovala. Když se dnes zeptáte Paroubka nebo Bublana, jaký byl důvod zásahu, řeknou: Ti lidé byli na cizích pozemcích! Byli na cizím, ale proto, že je policie nevpustila na pozemek, který měli pronajatý. Když měla o pronájmu pochybnost, byly jí předloženy katastrální výpisy a souhlas vlastníka, ale pak šel premiér do televize a říkal, že majitel louky s CzechTekem nesouhlasí.

V čem podle vás premiér lhal?
Paroubek byl schopen tvrdit, že nebyla příjezdová cesta, že vlastník pozemku nesouhlasil, že lidé zničili devadesát hektarů. Přitom si musel být vědom, že to není pravda, protože byl informován i zprávou předloženou vládě, aby věděla, jak to vidí druhá strana. To mu vyčítám. To, domnívám se, byla vědomá lež.

Překvapilo vás, když na vás Paroubek podal stížnost kvůli zveřejnění čísla svého mobilu?
Překvapilo. Kdyby si premiér této země měl stěžovat na každého, kdo si o něm myslí, že je pitomec nebo člověk, který vědomě lže, lidé kolem něj by nedělali nic jiného, než podávali žaloby. Člověk, který je ve vyšší funkci a je všeobecně známý, přece musí počítat s tím, že jsou lidé, kteří mají odlišný názor než on.

Vy jste teď podal stížnost na něj.
On uvedl, že mu esemesky psala lidská žumpa a že Penc nepostupoval v souladu se zákonem a slušností, a to se mě dotklo. Mě osobně takové spory nebaví. Já mám spoustu práce doma kolem oslíků a koz a to se mi líbí mnohem víc. Do toho sporu bych se nepustil, kdybych nebyl přesvědčen o tom, že je závažný. Paroubek dál setrvává na svých lžích a prostřednictvím svého právníka se domnívá, že jsem ten, kdo porušuje zákon a morálku. Proto jsem si s ním otočil role a podal oznámení já na něj. A uvidíme, jestli ta radnice bude schopna dostát zákonu nebo ne.

Cítíte v té kauze, kterou řeší trutnovská radnice, tlak z Paroubkova okolí?
Cítím připodělanost toho rozhodování. Když se na to člověk letmo podívá, řekne si: V Trutnově je starosta a senátor z ODS, jsou tam lidé, kteří mají jiný světonázor, ale ono to vypadá, že jdou Paroubkovi na ruku. Například mi obstrukcí znemožnili nahlédnout do spisu.

Co si podle vás o sporu myslí veřejnost? Není to už mezi vámi a Paroubkem příliš osobní konflikt?
Já Paroubka neznám ani bych ho osobně poznat nechtěl, protože bych si s ním asi neměl co říct. Ale protože vykonává významnou funkci a je člověkem, který ovlivňuje osudy lidí, je potřeba záležitost CzechTeku dotáhnout do konce. Lidé by se měli zamyslet nad tím, že už nejde o ten zákrok, ale o důvěru v demokratický systém.

Už to přerostlo do jiné roviny, než zda je zákonný či nezákonný postup policie.
To je právě to. Já nejsem na straně těch, kteří jsou proti policii. Je řada policejních zákroků, které jsou v pořádku a s nimiž souhlasím.

Jak by podle vás kauza měla skončit? Potrestáním policistů?
Aktivita, která směřuje k tomu, aby se potrestali policisté, kteří se nechovají zákonným způsobem, je v podstatě podpora policie. Lidé porušující zákon u ní být nesmí. To je ten občanský princip, který je však v této zemi léta potlačován. Za komunistů a nacistů nemohl existovat vůbec a dnes máme prezidenta, který říká, že občanská společnost není třeba, protože veškeré veřejné aktivity se mají vyvíjet přes politické strany.

Chodíte k volbám?
Chodím. Kdybych nechodil, musel bych sám sobě položit otázku, jestli mám právo ze zabývat veřejnými věcmi, když nejsem schopen pokusit se o změnu tím základním -volbami.

zdroj: ..:. iDNES.cz :.
pridej.cz

<= starší příspěvek   novější příspěvek => 
vaše komentáře:
[1] Kdo nejde s námi jde proti nám, je komunista, fašista, Paroubkův přítel, Paroubek, policajt, a bůhví co ještě. (23.01.2006, 13:08:57)
Pakliže mi radnice vyhoví, dostojí zákonu. Jestliže ne je radnice připodělaná a velká nespravedlnost děje se panu farmáři, zemi,světu,vesmíru. Vyčkat rozhodnutí a toto respektovat je zbytečný přežitek. Působí to na mne dojmem, že se pasáček jistí kdyby to náhodou nedopadlo. A jelikož účel světí prostředky tak do toho zakvedláme komunisty a fašisty a občanské principy.
[2] jana: (23.01.2006, 13:12:47)
Mně zas nebaví příkladmo pan Penc, mráz, tančící děti, daně,policejní kontroly a 1000 dalších věcí.
[3] Sigmund Freud (23.01.2006, 13:38:20)
ježišimarja! diskuzi navstivil párek idiotu!
[4] (23.01.2006, 13:40:55)
pokud by sis dal tu praci a sledoval postup trutnovske radnice, musel by si uznat, že Penc neplaca. Za to tvuj prispevek je cira slatanina. nazdar
[5] jana: (23.01.2006, 15:32:02)
Tak tak, kdo nesdílí nadšení s panem Pencem a jeho bojem, je idiot nebo tvoří slátaniny.
[6] (23.01.2006, 15:35:15)
Demisi vlády, policii zrušit a armádu pro jistotu taky. Penc for prezident!!!!!!!
[7] Ruprt: (23.01.2006, 15:38:55)
No tak tady je to samej myslitel. Ještě bychom mohli taky zrušit peníze, městskou dopravu a vůbec celý zřízení. Vaše starosti bych chtěl mít.
[8] (23.01.2006, 16:12:53)
jana: to neni o nadseni, ale o faktech a schopnosti je respektovat, ne demagogicky dezinterpretovat
[9] jana: (23.01.2006, 18:59:49)
Nemůžu si pomoci,ale pro mne je stejný demagog jak pan Penc tak báťuška Paroubek. Každý trochu jinak.Jeden byť nepřímo úkoluje policii a druhý mně straší fašismem a dalšíma ismama. Navíc fakta má každý z těchto pánů upravené dle potřeby, o tom neí pochyb.
[10] (23.01.2006, 19:42:05)
pěkně to Jana napsala, naprosto přesné a výstižné. Proč se tadý mluví o gestapu, o totalitě??? Zažil to někdo z vás???
[11] Karel IV: (23.01.2006, 21:58:21)
Nenechte se strašit fašismem. Ale až s ním příjdete do styku,tak se strachy poserete!
[12] Kdo nejde s námi jde proti nám, je komunista, fašista, Paroubkův přítel, Paroubek, policajt, a bůhví co ještě (24.01.2006, 00:53:58)

Jiří Paroubek učinil oznámení na mou osobu, prostřednictvím advokátní kanceláře Petra Topinky, a to za to, že jsem nahlas přečetl veřejné číslo na jednoho z výkonných úředníků tohoto státu. Vzhledem k tomu, že celá věc byla ve sdělovacích a veřejností vnímána tak, že jsem byl v podstatě označován za pachatele skutku, který se neslučuje se slušným chováním, či mravy, cítím se tímto poškozen. Jiří Paroubek mě veřejně označil za člověka " bez respektu k zákonům i ke slušnosti", což dalo podnět řadě komentátorů a novinářů, potažmo občanů domnívat se, že moje jednání je skutečně zavrženíhodné.Tím, že se 15 let zabývám otázkou porušování lidských práv, vystupuji v jednotlivých kauzách a veřejně se vyjadřuji právě k těmto věcem. Výrokem Jiřího Paroubka a aktivitou jeho právního zástupce v tom, aby moje jednání bylo označeno za neslušné a nezákonné, mě velkou měrou ublížilo na cti, urazilo a vydalo v posměch u velké části lidí. Případné písemné reakce, novinové články a další, můžu správnímu orgánu předložit. Současně upozorňuji na to, že přestupkové řízení, vedené proti mé osobě, bylo trutnovským správním odborem uzavřeno tím, že jsem se přestupku nedopustil. Tím je zcela zjevné, že i přestože měl Jiří Paroubek právní zastoupení, se dopustil přestupku v souladu s ust. §49 odst. 1 písm. c) zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů / dále jen přestupkový zákon/ a to tím, že mě nepravdivě obvinil z přestupku. Vzhledem k tomu, že po hlasitém přečtení veřejného čísla Jiřího Paroubka, mu svůj názor, případně dotaz, poslala velká řada lidí, které Jiří Paroubek označil za lidskou žumpu - viz. zpráva ČTK ze dne 21.8.2005 /cit. "podle toho, jaké zprávy mě chodily, je psala lidská žumpa, pan Penc, by se měl zamyslet nad tím, co je slušné a co je normální, Penc postupuje bez respektu k zákonům i ke slušnosti"/. Domnívám se, že velká řada tazatelů se cítí být osobně dotčena tvrzením, že jsou lidská žumpa a to zvláště od člověka, který zcela prokazatelně veřejně lže a vzhledem k jeho minulosti, je možné ho označit za nomenklaturního kádra KSČ.
Z tohoto důvodu žádám správní orgán, aby při použití § 75 přestupkového zákona, vyzval Jiřího Paroubka k předložení všech výpisů SMS zpráv i s čísly jejich odesílatelů, jelikož jsou to věci, které jsou důležité pro zjištění skutkového stavu věci. Žádám od správního orgánu, aby vyzval Jiřího Paroubka a jeho advokáta, Petra Topinku, k veřejné omluvě.
Toto mé sdělení žádám, aby správní orgán přijal jako podnět k zahájení návrhového přestupku dle § 49 odst. 1 písm. a) a c) přestupkového zákona. Žádám o vyrozumění, jakým způsobem správní orgán ve věci naložil, stejně tak žádám o informace o krocích, které správní orgán hodlá v celé věci učinit.
[13] Kdo nejde s námi jde proti nám, je komunista, fašista, Paroubkův přítel, Paroubek, policajt, a bůhví co ještě (24.01.2006, 00:56:52)
akožto účastník řízení ve věci přestupkového řízení proti mé osobě, které v uplynulých dnech bylo ukončeno odložením celé věci a které je na trutnovském úřadu vedeno pod č.j. SPR-IV/9510/05-Vc/280 a následně pak pod č.j. SPR-IV/12577/05-Vc/352, jsem požádal o nahlédnutí do spisu, abych zjistil, jakým způsobem se správní odbor s odložením přestupku vypořádal. Před mou návštěvou na zdejším úřadě jsem telefonicky hovořil s vedoucím správního odboru - Mgr. Jiřím Ratajíkem. Bylo mi sděleno, že mě informace, jakým způsobem bylo správní řízení odloženo, nebude písemně sdělena, s odkazem na správní řád. Při nahlédnutí do spisu a žádostí o kopie mě bylo právě tímto pánem sděleno, že se trutnovská radnice, potažmo správní odbor spletl a vyslechl mě na špatný formulář. Tímto v podstatě ztrácím možnost, jakožto účastník řízení, do spisu nahlížet. I přes opětovné upozornění, že ve spisovém materiálu jsou dvě moje výpovědi - výpověď jako podání vysvětlení a výpověď obviněného a předtištěný protokol o poučení obviněného z 18.10.2005, podepsaný jak mnou, tak správním orgánem, ho nepřesvědčilo k tomu, aby mě do spisu nechal nahlédnout a nechal učinit kopie. Vnímám to, jako svévolný zásah do mých práv a vzhledem k tomu, že p. Ratajík odmítl sepsat tento protokol s odkazem, že mu to nepřísluší, tím pádem svou odpovědnost za své rozhodnutí se tímto způsobem snažil předat svému podřízenému. Tímto je zcela zjevné, že vedoucí správního odboru - Mgr. Jiří Ratajík se dopustil obstrukce, která mě měla zabránit a v tomto případě také zabránila zjistit, jakým způsobem se trutnovský úřad s celou věcí vypořádal. Žádám tímto o prošetření, jestli je možné tímto způsobem ve správních věcech jednat. Vaší odpověď v písemné formě čekám v co nejkratší době. Pro informaci s celou věcí se obrátím na příslušným odbor Krajského úřadu Královehradeckého kraje a zvážím i možný podnět Policii ČR ve vztahu k trestnému činu zneužití pravomoci veřejného činitele.

******více na www.kozy.cz*********
[14] jana: (24.01.2006, 12:10:13)
Ale to je v pořádku, nejste-li spokojen obraťte se na vyšší instanc. Ale prosím Vás nedělejte ze sebe bojovníka za demokracii a nestrašte lidi protektorátem, komunistama a totalitou. Buďte si dál modlou tančících dětí,a věnujte jim příkladně svůj pozemek na příští CzechTek.Bude to smysluplnější, než davovým hrdinům rozdávat cizí mobilní čísla. Jasně je to předseda vlády ale stejně tak jasně jste věděl co asi bude následovat. A i když to není zrovna politický velikán, tak je to stále člověk. Jenže já mám z Vás dojem, že lidé kteří by teoreticky po Vás mohli chtít nějakou byť malou zodpovědnost pro Vás lidi nejsou.
[15] suttek: (24.01.2006, 21:20:41)
Zverejneni Paroubkova cisla byla jen maly policek za jeho nadutost a pokrytectvi. SP ho vzal jen za jeho pokrytecke slovo.
Za CZTK by si Paroubek zaslouzil nadychat slzneho plynu a parkrat dostat tonfou, tak jako desitky lidi u Mlynce.
Zlatej Penc, protoze dokazal Paroubka trefit na slabem miste a jeste vice odhalit jeho papalaskou nedotknutelnost a nabubrelost, coz obvyklych postupech vetsinou nepodari.

[16] suttek: (24.01.2006, 21:22:34)
Zverejneni Paroubkova cisla byla jen maly policek za jeho nadutost a pokrytectvi. SP ho vzal jen za jeho pokrytecke slovo.
Za CZTK by si Paroubek zaslouzil nadychat slzneho plynu a parkrat dostat tonfou, tak jako desitky lidi u Mlynce.
Zlatej Penc, protoze dokazal Paroubka trefit na slabem miste a jeste vice odhalit jeho papalaskou nedotknutelnost a nabubrelost, coz obvyklych postupech vetsinou nepodari.

[17] suttek: (24.01.2006, 21:25:36)
Zverejneni Paroubkova cisla byla jen maly policek za jeho nadutost a pokrytectvi. SP ho vzal jen za jeho pokrytecke slovo.
Za CZTK by si Paroubek zaslouzil nadychat slzneho plynu a parkrat dostat tonfou, tak jako desitky lidi u Mlynce.
Zlatej Penc, protoze dokazal Paroubka trefit na slabem miste a jeste vice odhalit jeho papalaskou nedotknutelnost a nabubrelost, coz obvyklych postupech vetsinou nepodari.

[18] jana: Suttku Tobě se kousla klávka? (24.01.2006, 21:54:47)
Ale o.k. proč potom, ovšem ten Váš guru neřekne, jo udělal jsem to jako zlomyslnost abych mu uškodil.Jenže to by se asi do krámu bojovníka a posledního spravedlivého mezi všemi nehodilo. Né on to místo toho zabalí do prohlášení, že je Paroub předseda vlády a veřejně činný a že mu jako občané píší své názory a blabla, a že je to demokratické a ohrožení občanské společnosti a protektorát. No děs. Že mu to papkají tančící děti budiž (proto se ta prezentace odehrává také tady a ne jinde), ale bojovníka za nic to z něj neudělá a za záchranu demokratického zřízení, no tak to pardon ale to už není ani k smíchu.
[19] Vesnický buran: (24.01.2006, 23:02:50)
Pane Penc, jestli tak strašně rák chováte domácí zvířectvo, jako jsou ovečky, dám Vám píklad: pusťte si film Woodyho Allena "Co všechno jste chtěli vědět o sexu a báli jste se zeptat". Tam jeden takový, jako jste vy se zamiloval do ovečky a pak dělal takové nesmysly jako vy . Věnujte se ovcím a nesrkejte nos do něčeho jako je obrana osob, které Vás stejně jen zneužívají. Já vím, máte to asi těžké, protože vám bylo ukřivděno, ale jak jsem četl ten rozhovor s Vámi, tak asi fakt budete více rozumět těm ovcím, než situaci kolem Czechteku a uvnitř policie. Jestli máte těch oveček dost, tak si mezi nimi určitě vyberete tu pravou, se kterou strávíte štastný život smnoha jehňaty. Jinak já Vás obvivuji a mám rád.
[20] ty křupe, (25.01.2006, 01:56:54)
seš vypatlaný hovado, penc nechová ovce ale kozy, debile!
[21] (25.01.2006, 08:22:09)
Já myslím, že to vyjde nastejno.
[22] Jiří Paroubek: OFCE CHOVÁM JÁ (26.01.2006, 22:21:53)
Tak.
[23] hovno (26.01.2006, 22:45:32)
Paroubek ovce mrdá!
[24] (29.01.2006, 18:08:14)
ale no tak ...