[teknival, czechtek, policejní násilí, lidská práva, lži politiků]
englishprotestykulturavideomédiahumorczechtek

CzechTek WebLog

Projde Policii ČR kopání do ležících bezbranných osob?


2006-02-7, 11:37:00 • Média
Žalobkyně znovu prověří brutalitu na CzechTeku
(Právo, 7. února 2006)

Plzeňské státní zastupitelství zrušilo rozhodnutí Inspekce ministra vnitra o odložení případu čtveřice chebských policistů, kteří tvrdě zasáhli proti jednomu z účastníků loňské červencové technoparty CzechTek 2005 v Mlýnci na Tachovsku.
Inspekce tak bude znovu prověřovat, zda dnes již bývalí příslušníci pořádkové jednotky, kteří jsou vidět na autentických záběrech, jak kopou a tlučou do jednoho z účastníků technoparty, neporušili zákon. Právu to v pondělí potvrdila mluvčí Nejvyššího státního zastupitelství Kateřina Kalačová.
Proti rozhodnutí inspekce o odložení případu si podal stížnost poškozený mladík. "Já to komentovat nebudu, dokud nebudu mít zpátky potvrzené, že strany, kterých se to týká, mají naše rozhodnutí doručené," uvedla plzeňská státní zástupkyně Antonie Zelená.

Šoulej: Rozhodli jsme podle zákona
Odložení případu zlomilo vaz Miroslavu Šoulejovi, který inspekční tým vyšetřující postup policistů na CzechTeku 2005 vedl. K 1. únoru odešel na vlastní žádost do civilu.
Je přesvědčen, že zákrok čtveřice policistů byl v souladu se zákonem. "Stojím si za tím, že jsme rozhodli správně a podle zákona. Už od začátku vyšetřování jsem cítil, že cílem je, aby policisté byli obvinění z trestného činu. I když ten zákrok na těch záběrech vypadal hrůzostrašně, nedošlo k porušení zákona," prohlásil Šoulej.
Podle něho inspekce vycházela především z toho, že CzechTek byl od začátku nezákonný a policie musela zasáhnout.
"Z lékařské zprávy prvotního ošetření poškozeného mladíka vyplynulo, že utrpěl pouze povrchová zranění. Když jsme chtěli podrobnější lékařskou zprávu, která měla objasnit, zda způsobené zranění odpovídá zákroku, poškozený k ní nedal souhlas," vysvětlil Šoulej.
Jeho podřízení se dále opírali o stanovisko, které vypracovali odborníci z katedry tělesné a služební přípravy policejní akademie. "V něm je konstatováno, že zákrok byl zákonný a nevybočil z metodiky provádění zákroků při takovém druhu nepovolených masových akcí. Zkušenosti pořádkových jednotek v zahraničí hovoří o tom, že takové zákroky při těchto akcích jsou zcela běžné," dodal Šoulej.

Čtveřice policistů byla přeřazena
Vyšetřovaní policisté byli tehdy nasazeni do akce nepřetržitě přes sedmdesát hodin v úmorném vedru s třicetikilogramovou výstrojí a výzbrojí na sobě. Jejich kordon byl průchozí, aby lidé mohli následovat výzvy a odcházet.
Technaři na policisty útočili zpředu i zezadu, házeli po nich těžkými dřevěnými poleny, zapálenými balíky slámy, sekyrkami, stanovými kolíky, kameny a střepy.
Podle policejní verze mladík na stojící kordon útočil opakovaně skleněnými lahvemi, a proto dostali policisté rozkaz ho zadržet jako podezřelého z trestného činu útoku na veřejného činitele.
Při zadržení kladl mladík aktivní odpor, policistům se vysmekl a dal se znovu na úprk. Policisté mu podrazili nohy a pomocí tomfy ho zvedali ze země, aby mu mohli dát pouta. Když se mladík snažil na zemi nahmatat střep z rozbité lahve, jeden z policistů ho kopl do ruky.
Napadený mladík naopak zase tvrdí, že na nikoho neútočil. "Nespáchal jsem žádný přestupek nebo trestný čin. Neudělal jsem žádnou škodu a nikoho jsem nenapadl. Nikdo neměl důvod mě takhle napadnout," řekl v rozhovoru se zpravodajem Práva.
Všichni čtyři policisté jsou nadále ve službě. Byli pouze přeřazeni na jiná místa. Na nepřiměřenost policejního zákroku poukázal i ombudsman Otakar Motej ve své závěrečné správě o šetření CzechTeku 2005.
pridej.cz

<= starší příspěvek   novější příspěvek => 
vaše komentáře:
[1] Jana: (08.02.2006, 07:46:37)
No nevim,tenhle chlapec mi tady podle tohoto článku jako neviné tančící dítko zrovna nepřipadá.A jestli kdokoliv tlačí na vyšetřovací orgán s cílem ovlivnit výsledek, tak to se mi teprv nelíbí(((((.
[2] suttek: (08.02.2006, 09:19:24)
jo jasne, tam je asi dvacet obrnenejch policajtu a jeden polonahej kluk, byt mozna pro nekoho upjateho, drsného zjevu a pak se na nej ctyri policajti vrhnou srazej na zem, jeden do nej nejmin 6x mlati tomfou a pro sichr pribehne jeste policajt a zacne ho kopat

Mila Jano, jestli se snazis zpochybnit tohle, tak ti fakt preju, aby sis podobny zazitek prozila (samozrejme v roli toho cloveka na zemi), protoze fakt nevim, co jineho by mohlo zmenit tvuj pristup a vytrvale demagogicke zpochybnovani evidentnich prasaren.

A jak vidis tak asi nic jineho nez tlaceni na vysetrovaci organy v teto bananové republice neplati. Deje se tak dnes a denne v tisicich jinych připadech. Ale ty zřejmě žiješ na Měsíci...

Hezke taky je, že nejvyšší státní zastupitelství rozhodlo o novém šetření několik dní po zveřejnění kritické zprávy ombudsmana. Jistě, jen náhoda.


[3] (08.02.2006, 09:52:46)
suttku Ty jsi vážně demagog.
[4] suttek: (08.02.2006, 10:05:10)
tak mi vysvetli v čem?
[5] Jana: Suttku ty Tvoje tlaky, to je cesta do pekla dlážená dobrými úmysly. (08.02.2006, 10:06:44)
Milý suttku mně se chování těch čtyřech policajtů nelíbí o nic víc, než chování toho mládence.A teď nemám na mysli tu pasáž, kdy leží na zemi a ti policajti si na něm léči komplex, či zlost, či jánevímco.Obojí mi přijde nebezpečné, každé z jiného důvodu. Ale to není podstata, podstata je, že to co se stalo má být příslušným orgánem vyšetřeno, bez tlačení z jakékoliv strany.Nechci žít a nežiju ani na Měsíci a ani v banánové republice, čehož je důkazem i třeba existence zmíněného páně Motejla, z jehož zprávy plyne, že to je tak 50:50. Takže nechť rozhodne příslušný orgán a jestli se to nelíbí, obrať se na soud. Standartní jednání dospělých vzdělaných lidí.
[6] Jana: Suttku ty Tvoje tlaky, to je cesta do pekla dlážená dobrými úmysly. (08.02.2006, 10:08:18)
Milý suttku mně se chování těch čtyřech policajtů nelíbí o nic víc, než chování toho mládence.A teď nemám na mysli tu pasáž, kdy leží na zemi a ti policajti si na něm léči komplex, či zlost, či jánevímco.Obojí mi přijde nebezpečné, každé z jiného důvodu. Ale to není podstata, podstata je, že to co se stalo má být příslušným orgánem vyšetřeno, bez tlačení z jakékoliv strany.Nechci žít a nežiju ani na Měsíci a ani v banánové republice, čehož je důkazem i třeba existence zmíněného páně Motejla, z jehož zprávy plyne, že to je tak 50:50. Takže nechť rozhodne příslušný orgán a jestli se to nelíbí, obrať se na soud. Standartní jednání dospělých vzdělaných lidí.
[7] (08.02.2006, 10:15:12)
No slava, tak jsme si to trochu vyjasnili ;)

Neboj na soud jsem se obratil taky, kupodivu jsem teda asi dospělej a vzdělanej ;)
Bohužel, do dnešního dne žadné jednání soudu nebylo narizeno. Soudy probehly pouze proti technarum. Je to banan nebo ne? ;)
[8] Jana: (08.02.2006, 10:23:27)
No na soud jsi se asi neobrátil. Nejspíš si měl na mysli skutečnost, že jsi podal trestní oznámení a teď čekáš,až (a zda-li) soudce nařídí hlavní líčení.A to čekání Ti přijde dlouhý. Trefila jsem se?
[9] james: (08.02.2006, 10:32:04)
No tady píšou, že "Technaři na policisty útočili zpředu i zezadu, házeli po nich těžkými dřevěnými poleny, zapálenými balíky slámy, sekyrkami, stanovými kolíky, kameny a střepy". Docela síla.

[10] james: (08.02.2006, 10:33:10)
No tady píšou, že "Technaři na policisty útočili zpředu i zezadu, házeli po nich těžkými dřevěnými poleny, zapálenými balíky slámy, sekyrkami, stanovými kolíky, kameny a střepy". Docela síla.

[11] (08.02.2006, 10:35:40)
To vám to jednou nestačí
[12] (08.02.2006, 10:36:25)
To vám to jednou nestačí
[13] suttek: 2Jana (08.02.2006, 12:54:23)
soud no jasne, vzdyt sama pises obrat se na soud, samozrejme bylo podano trestni oznameni..
dlouhy? hlavne jaký to asi dela dojem, kdyz soudy probihaji pouze proti jedne ze stran konfliktu
[14] suttek: 2James (08.02.2006, 12:55:58)
nevim jestli zapalena slama a sekerky nejsou pritazeny za vlasy, jestli mate nekdo dukaz (foto), dodejte
[15] jana: (08.02.2006, 13:08:49)
Suttku, takhle je zařízené trestní řízení. Policie, st. zástupce, soud. V případě Policistů a členů BIS vynech policii (je nepřípustné aby prověřovala a vyšetřovala sama sebe) a nahraď to Inspekcí MV. Jak vidíš jsou to dvě rozdílné cesty, jenž se nejdřív spojují v osobě státního zástupce.Může se mi to nelíbit, můžu s tím nesouhlasit,ale jiný trestní řád nemám. A pokud budu mít ten stávající musím se jím řídit. Tečka. To ostatní je účelovka. A mně se na tom nelíbí právě ten nátlak z jakékoliv strany.Ohrožuje to podstatu panství práva a to je špatně.Nic víc nic míň.
[16] jana: (08.02.2006, 13:19:18)
A pakliže se Ti suttku rozhodnutí nelíbí, máš tady haldu opravných prostředků,všechny zastřešené nezávislým soudem. Jenže ten je Ti po chuti, když Ti jde na ruku ale v opačném případě je u Tebe soudce blb jako v případě toho Itala.Stejně jako tento mládenec. Soud nepravomocně rozhodl, že jeho vina není prokázána (tedy je nevinen) a já si myslím, že pakliže udělal to co mu je kladeno za vinu, měl by být potrestán. Jenže prokázáno to nebylo, tudíž si své chtění naložím do octa a respektuji rozhodnutí soudu, případně čekám na konečné rozhodnutí. Stejně je to u těch čtyřech policajtů. Pakliže jim prokáže kdokoliv trestný čin, nechť jsou potrestáni.A nějaké tlaky v rámci dobra, to už tady bylo a víme kam to vedlo.
[17] james: 2suttek (08.02.2006, 13:24:04)
slámu jsem neviděl. Ale video, kde nějaký muž zasekl obouruční sekeru do kouřového okna projíždějící dodávky jsem viděl. Volně přístupné na síti. I to je dost hustý. Mám dojem že v některých jiných státech by ten muž měl velký problém se zákonem.
[18] 2jana (08.02.2006, 13:31:36)

[19] suttek: 2jana (08.02.2006, 13:39:03)
Me jsou postupy v trestnim rizeni celkem jasny, presto dekuji za vysvetlenou.
Souhlasim s tebou i v tom, ze natlak by existovat nemel. Ale v praxi je tomu tak evidentne neni, nejen v ceske realite, ale i v krajich, kde jsou tyto zasady zazitejsi.
A co Ti zbyva kdyz, kdyz jedna strana vysetrovani ovlivnuje? Proste protinatlak.
Ital soud. Nemyslim, si ze je rozhodnuti soudu je nekritizovatelne. Respektovat ho samozrejme musis. Stejne s nim nic nenadelas ;)
[20] suttek: 2James (08.02.2006, 13:41:08)
pripoustim, ze je to mozne, netvrdim, ze technari se chovali jen jako nevinne tancici deti :D
tohle by se dit proste nemelo
[21] jana: (08.02.2006, 13:46:06)
No Suttku, jenže právě takovýhle "dobrý" nátlak, nenávist kterou zde prezentujete, jednostranná argumentace, to všechno žene lidi Paroubkům do náruče.
[22] james: 2suttek (08.02.2006, 13:52:29)
Třeba před tím útokem tou sekerou fakt jenom tančil:):):):):). Ale vážně nezlob se na mně to je trochu silný kafe, ve státech by ho nejspíš zastřelili a nejenom tam. To okno bylo kouřový a on nemohl vědět, jestli u něj někdo nesedí, přesto ta kanada zajela dovnitř až po topůrko.
No já jen doufám, že letošní ročník bude v poho. Viděl bych to na legálně pronajatej vojenskej prostor, opuštěný letiště třeba a je po problému.
[23] suttek: 2jana (08.02.2006, 14:28:26)
nezamenuj nenavist s neochotou s necim smirit
Pokud je nekdo v Paroubkove naruci, tak tenhle web ho tam urcite nevehnal!

Argumetace je trochu jednostranna, ale o protiargumentaci se stara druha strana. To je preci bezne. A kdyz porovnam vystupy policie, myslim, ze mame co dohanet co se tyce nenavisti a natlaku
[24] suttek: 2James (08.02.2006, 14:30:13)
ve statech mozna, nastesti tu jeste nejsou staty a doufam, ze nikdy nebudou, proto tu s vama taky "ztracim cas" ;)
[25] jana: 4suttek (08.02.2006, 15:10:34)
Co vidí člověk který sem zavítá? Policajti jsou gestapo, mlátičky,primitivové,nevzdělaný hovada pověšená fotka člověka s komentářem, že spáchal nevim kolik trestných činů, útoky na soudce, st. zastupitelství,atd. Když si otevřu stránky kdejakého ultrapravicového hnutí, tak dopředu něco podobného čekám,ale tady jsem to nečekala.
[26] james: 2suttek (08.02.2006, 15:18:27)
Na tu sekeru zaseklou do okna jsi mi nějak neodpověděl:):):).Jinak já ty Státy uvedl proto, že se s nimi kdekdo ohání, jinak důvod k použití střelné zbraně by to byl nejenom tam ale v mnoha zemích celého světa. Ale to jen tak na okraj.
[27] jana: 4suttek (08.02.2006, 15:24:17)
Ale co jsem tady čekala,a tudíž mně nepřekvapilo, to byla okamžitá přítomnost pana Pence. Ještě chybí pan Bok a paní Veselá a bude to komplet.
[28] suttek: 2James (08.02.2006, 15:24:25)
na sekeru jsem odpovedel

pripoustim, ze je to mozne, netvrdim, ze technari se chovali jen jako nevinne tancici deti :D

tohle by se dit proste nemelo


[29] (08.02.2006, 15:26:42)

[30] suttek: 4jana (08.02.2006, 15:30:23)
gestapo, primitivove
to se objevuje v komentarich, s tim nic nenadelas
jestlis sledovala diskuze na velkych webech, tak proti tomu co se tam vali na technare, je to tady oaza slusnosti


[31] suttek: 2jana (08.02.2006, 15:34:59)
zatykac
z toho je prece jasne videt ze je to prca a provokace
utoky na soudce, st.z.
vysvetli mi rozdil mezi utokem a kritikou

myslim ze zamereni neni vubec extremni, kdyby se nektere veci resily normalne a v klidu, vubec sme se tim nemuseli zabyvat

Penc, Bok
ja vim, ze obcas pusobi jako kverulanti, ale zaplat panbu za ne v tomhle apatickym narode
Veselou neznam

[32] jana: 4suttek (08.02.2006, 15:49:10)
Suttku!!! Ty dobře víš co myslím. Co třeba ten strejc v rubrice "z vesela" to tam taky pověsila diskuse??:):) Kecy prdy beďary!!!Buď chlap a prostě to přiznej.
Na obdobnou negativní reklamu dojeli v 90tých letech skinheadi (zaplať pánbůh), a dneska na ni dojíždí třeba pravice. Napadlo Tě že to nečte jen "Tvůj kmen" že si to třeba přečte 10letá holčička, přijde domů za tátou, který vyšetřuje ve svém životě 14tou vraždu a ona bude chtít vysvětlení proč je hovado, gestapák, atd. Od každého kolem chcete profi jednání ale řekni mi jaký je rozdíl mezi tímhle a slintama co padaj z policejního prezidia? Já Ti to řeknu, pro mně žádnej, stejně jako pro člověka který na tý louce nebyl a ani nemá s policií nic společnýho a kouká se na to z venku. Nadáváš na justici,lidi by si vyhazoval z práce (je to divný ale i policajti jsou lidi), demise sem a tam, ale sekera v okně, to je jiná tam připustíš, že by se to stávat nemělo. Jdi mi z dílny, jdu vařit a naštval jsi mně. Tak!.
[33] james: 2jana (08.02.2006, 15:51:51)
Jani klídek zdrcnou se Ti knedle a staneš se krkavčí matkou:):):).
[34] jana: 4james (08.02.2006, 15:53:49)
Ty mně taky marmeládo.čert vás vem chlapy mizerný, ješitný,egoistický, hladový atd.
[35] suttek: 4jana (08.02.2006, 15:54:21)
to fakt nevim, proc sem te nastval?

normalne diskutujem, ne?

ja myslim, ze jsem to vysvetlil i priznal

taky uz nemam moc casu, ale tusim, ze se jeste sejdem ;)




[36] suttek: (08.02.2006, 15:55:30)
ja hladovy nejsem, prave jsem se najed :D
[37] admin: 4 jana (08.02.2006, 17:17:54)
ehm..? jakej "strejc v rubrice z vesela"?
[38] jana: 4suttek (08.02.2006, 17:18:23)
No já normálně diskutuju, páč má fotéčka se na netu nikde s žádným panfletem nehoupe.
[39] jana: (08.02.2006, 17:19:19)
no ten policejní náměstek, nebo kdo to je.
[40] fízl: (08.02.2006, 18:10:20)
4Jana - máš většinou pravdu, tvé názory jsem tu už několikrát opakoval, ale to tady prostě nechtějí slyšet, no asi tě admin taky z této diskuse vyškrtne. Jo a to video jste už viděli??? Není to nic pěkného - ze strany technařů.
[41] fízl: http://www.mvcr.cz/zpravy/2005/czechtek05.html (08.02.2006, 18:12:44)

[42] suttek: (08.02.2006, 18:15:45)
uz sem diskutoval dost, pro dnesek koncim
[43] fízl: (08.02.2006, 18:19:51)
To je rozumné sutteku, policajt praštit nesmí, technař může. Praští jeden policajt - policajti jsou hovada, gestapo....Praští technař - no technaři jsou mírumilovné tančící děti a jen se bránili.

[44] jana: (08.02.2006, 19:58:05)
suttek už zase utek:):).