[teknival, czechtek, policejní násilí, lidská práva, lži politiků]
englishprotestykulturavideomédiahumorczechtek

CzechTek WebLog

Když bili do krve anarchisty, mlčeli jste. Až budou někdy bít vás, ostatní možná budou mlčet také. (Blisty.cz)


2006-05-6, 9:48:27 • Média
Politická příživa
(Štěpán Kotrba, Britské listy, 5. května 2006)

Kde jste byli, političtí příživníci, když policisté mlátili anarchisty? Kde jste byli, mediální kritici vlády a opoziční politici, když policisté pendrekem vyrazili zuby těm, kteří protestovali proti policejnímu násilí na služebně Ocelářská? Když mlátili anarchisty, drželi jste huby. Všichni. Politici, novináři, moralisté. Slušní občané.

Protože to byli anarchisté, kteří nezaručují klid vašich kšeftů, kont a stabilitu systému, který vás tak dobře a pohodlně živí. (…)

Jste věrolomní, jste falešní. Jste nespravedliví, jste slepí. Manipuluje se s vámi dobře. Pracujete vědomě či nevědomě na něčí politickou objednávku a hodí se vám v tu chvíli každý argument. Jen když smečka vyje stejným tónem. Jste tam, kde je ta pohodlná anonymita davu. A dav poslouchá tlampače. Tlampače mají silní. Slabý hlas vždy zanikne. Překroutíte v touze zalíbit se příštím mocným každý, i nezpochybnitelný fakt. Pozitivní zprávy nejsou zprávy. Zprávou je, že teče krev. A není to vaše krev.

Když ale bili do krve anarchisty, mlčeli jste. Až budou někdy bít vás, ostatní možná už budou mlčet také.

Když mlátili a šikanovali tanečníky na free tekno parties, mlčeli jste. Když pochodovali neonacisté ulicemi a řvali Bílá síla, mlčeli jste. Když pravicoví nacionalisté stavěli pomník prasatům, mlčeli jste. Když hajlují neonacisté na koncertech, mlčíte. Čechy Čechům. (…) Stýská se vám po síle davu, který vládne z ulice jako soudce Lynch. Permanentní revoluce má své kouzlo. Bojíte se říct, že souhlasíte s radikálními antifašisty v tom, že heslo nic než národ bude horší budoucností než jiný svět je možný. I kdyby vás měla povodeň spláchnout. Myslíte si, že vy jste ten národ... A jiný svět neznáte. Jednoduché odpovědi na složité otázky vás fascinují, i když jsou – a musí být -lživé.

Už nerozeznáte lži od pravdy. Splývají vám v pojem infotainment. Bavíte se. Nemyslíte.

Bojíte se říci, že když křesťanská láska narazí na kšeft se zbraněmi, vyhrává kšeft se zbraněmi. Bojíte se odsoudit humanitární bombardování a nesmyslnost pouštních válek. Bojíte se odsoudit politiky a novináře, kteří relativizovali útok na poslance Parlamentu jen proto, že je komunista. Bojíte se jiných názorů. Bojíte se zastat se cikánů, když je chtějí, nevzdělané, zbídačelé a zoufalé, nahnat do úhledných koncentráčků... Jsou přece špinaví, líní a kradou. Bojíte se říci, že neziskové organizace mnohdy realizují zadání i politický zisk cizích rozvědek za peníze nadací a že na konci toho řetězce je skoro vždy nějaká politicky ambiciózní podnikatelská nebo zpravodajská skupina. Bojíte se říci, že je sprostou manipulací, když betonářská lobby platí okrašlovací aktivity zelených aktivistů. Bojíte se vyčnívat z davu. Bojíte se být jiní.

A kdyby Kateřina Jacques nebyla kandidátkou Zelených a zároveň pracovnicí Úřadu vlády, policisté by ji zmlátili bez vašeho mediálního i politického zájmu. Jako anarchistu Slavomíra Tesárka, jako studenta sorabistiky Mikulu, jako ty desítky dalších, kteří kdy protestovali proti neonacistům, jejichž pochodňové či vlajkové průvody městem a jejich provokace policie chránila. A nebo ty, kteří jen protestovali proti nenažraným korporacím, ožebračujícím půl světa a rozpoutávající války o odbytiště či laciné suroviny. Čest mediálním i politickým výjímkám.

Ale dnes je před volbami.

zdroj: ..:. Blisty.cz :.
pridej.cz

<= starší příspěvek   novější příspěvek => 
vaše komentáře:
[1] emma: (07.05.2006, 00:57:05)
hmm, ja si nemuzu pomoct, me prijde, ze ten kotrba to ma docela srovnany...
mozna to akorat trochu prehnal s tema neziskovkama.. stacilo by myslim "mnohdy" zmenit na "nekdy"...

[2] suttek: 4emma (07.05.2006, 07:56:52)
mno... precti si cely original na Blistech.
Kotrba bezesporu umi vytecne psat a vystihnout podstatu.
Nekdy v necem ulitne, ale budiz.
Nekdy je prilis sebestredny, ale budiz.
Ale co nechapu ze uz nekdy od podzimu vyvinuje z pruseru Paroubka a jeho gardu.
Konkretne Paroubkuv podil na CzechTeku omlouva tim, ze ho policajti dezinformali.
V tom jak je okate nekriticky k Paroubkovi pro me ztraci kredit, coz je skoda, protoze za nej zatim neni nahrada. Nikdo se totiz teto problematice nevenuje tak jako on. Mainstreamovy novinari ho nemuzou nahradit.
Proste dela to same co vytyka jinym. Misto aby byl "jen" novinarem...snazi taky manipulovat s davem smerem, o kterem si mysli, ze je ten spravny.
Skoda.
[3] emma: (07.05.2006, 12:15:43)
urcite souhlasim s tou sebestrednosti a uletema...

ale co se tyce paroubka - ja to svym zpusobem chapu, protoze mi osobne taky prijde dost nebezpecna ta jeho totalni ostrakizace, to ze se stal nepritelem cislo jedna. Nebezpecny mi to prijde jednak ze svy podstaty, protoze samozrejme nic neni cernobily a ani paroubek neni absoultni zloduch (ocenuju treba jeho postoj vuci sudetskejm nemcum nebo Letum, kterej sel rozhodne proti politickymu mainstreamu) a to, ze se z nej udela politickej dabel muze paradoxne prispet k tomu, ze ty jeho opravdovy chyby (ktery jsou treba v pripade czechteku evidentni) proste ztratej na sile, vyblednou... A druhak proto, ze tim, ze se vsechna energie soustredi na paroubka, zapadnou ty sileny prusery ostatnich (treba husak, kterej je myslim ve svy funkci o dost nebezpecnejsi nez paroubek ve svy, se sice obcas zmini, ale zadna megakampan, zadny tricka...;) - v tomhle ohledu vidim druhy nebezpeci... Prijde mi, ze spousta lidi tady ma pocit, ze paroubek je jediny nebezpeci a v momente, kdy bude odstranen od moci, vsechno se vyresi... ale v mejch ocich je paroubek snadno nahraditelnej kymkoliv jinym a nemyslim, ze by pak doslo k nejakymu vyraznymu zlepseni, protoze problem neni paroubek, ale cela politicka kultura a kultura spolecnosti... soustredeni se na paroubka jako zloducha cislo jedna se mi zda byt nebezpecnym zjednodusenim...

na druhou stranu uznavam, ze to co tam pise kotrba o uvereni dezinformaci je teda trochu divny (no prijde mi to jako blabol;)...

o tom manipulovani davem domnele spravnym smerem... jo to je fakt, ale kdo to nedela ;-)).
(a je fajn, ze se proti tomu najdou protivahy;)


[4] suttek: (07.05.2006, 12:37:45)
Paroubek ..v zasade s tebou souhlasim, samozrejme nejde jen o nej. Ale momentalne je hlavnim ztelesnenim neprijatelnzch veci. I kdyz ucinili i pozitivni a nepopuplarni kroky, nastolil svym nastupem kulturu, ktera nas obratem vratila jak doby komunismu, tak ery Sladka a Zemana. Smrtelna kombinace.
Navic ty pozitivni veci, vnimam pouze jako takticky tah. Jsou to takove drobnosti,kterymi se snazi vylepsovat obraz. Proste absolutne zadna duvera.

Jasne ze Paroubek je jen jeden z mnoha a hlavni problem je v celkovem stavu spolecnosti. Otazkou je jak to zmenit.
Podle me je jedina moznost vzdycky sundat toho kdo je v cele, kdyz udela nejakou prasarnu. Ten co pride po nem by mel bejt teoreticky opatrnejsi a dat si vetsiho bacha.
Tim, ze tlak rozvrhnes na vic cilu, ztracis důraznost. Navic kdyz padne hlavni, vetsinou sebou smete i dalsi a i po jeho padu, je mozne tlacit na sejmuti dalsich odpovednych.

[5] emma: (07.05.2006, 22:27:13)
njn, ale era fasizoidniho klause nebyla taky nic moc... a prave to, ze pouze paroubek je ztelesnenim tech neprijatelnych veci (a jenom tech) mi prijde jako dost nebezpecny zjednoduseni (i kdyz urcitym zpusobem pochopitelny)..
co se tyce tech "pozitivnich veci" - koncentrak v Letech a odskodneni sudetskejch nemců myslim zrovna nejsou ty temata, na kterejch by mohl nasbirat nejaky politicky ci takticky body... to bylo docela nepopularni rozhodntui... (coz ale neznamena, ze u me paroubek jako takovej vzbuzuje duveru...jen se ho snazim nevidet skr cernej filtr)

zase, aby jsme tu nedopadli jako v jizni americe - tam se taky premieri (prip.prezidenti) stridaj jak na bezicim pasu a k ziti to tam neni porad ... ;).
a ta vetsi opatrnost podle me funguje spis jenom teoreticky... me prijde, ze vztah mezi spolecnosti a politikou funguje spis obracene - politika je odrazem ty spolecnosti a neustalym sesazovanim vudcu se niceho nedosahne - tak mozna vseobecny apatie... (tim spis, ze lidi jako husak se tam samozrejme udrzej za jakykoliv garnitury)....
ale to uz jsme se dostali na takovou metarovinu - myslim, ze v tomhle ohledu dost zalezi na uhlu pohledu...

[6] suttek: (07.05.2006, 23:23:45)
no jo no ..metarovina

Klaus je kreten, ale prece jen kultivovanejsi

..abysme jeste do ty Jizni Ameriky brzo neutikali ;*)

no uvidime po volbach..to budou tance