[teknival, czechtek, policejní násilí, lidská práva, lži politiků]
englishprotestykulturavideomédiahumorczechtek

CzechTek WebLog

Odpůrci silničního zákona mají vlastní web ChceteZmenu.cz - Motoristé proti šikaně (ČT24.cz)


2006-07-8, 17:21:55 • Média
Odpůrci silničního zákona: Bodový systém šikanuje řidiče
(ČTK, ČT24.cz, 8. července 2006, 16:36)


Praha – Odpůrci nového zákona o silničním provozu zřídili na internetu specializovaný informační portál ChceteZmenu.cz  – Motoristé proti šikaně. Ještě v červenci chtějí založit i stejnojmenné občanské sdružení. Jeho cílem je podle vedoucího člena sdružení Roberta Vašíčka novelizace silničního zákona tak, aby v něm zůstala opatření zvyšující bezpečnost, ale aby byly odstraněny pasáže údajně šikanující motoristy. Pomoci k tomu má i chystaná petice proti současné novele.

"Nechceme ten zákon úplně celý zlikvidovat, ale odstranit z něj prvky šikany. Zásadním efektem nového silničního zákona je sice zklidnění, ale za cenu vystresovaných řidičů," řekl Vašíček. Členem nově se tvořícího sdružení se podle něj může stát kdokoli, kdo nesouhlasí se současným zněním silničního zákona.

celý článek na: ..:. ČT24.cz :.
pridej.cz

<= starší příspěvek   novější příspěvek => 
vaše komentáře:
[1] lékař 56 let: zákon sám nic nevyřeší (10.07.2006, 12:51:15)
Po silnici jezdím od 16 let, mám ujeto hodně přes 1,5 milionu km, projel jsem velký kus Evropy od Slovenska po Atlantik a od severu ke Středozemnímu moři. Vím, že dokud naše policie nebude alespoň z poloviny pracovat tak, jako pracuje v motoristicky vyspělých zemích, bude to vše jenom o šikaně a snaze vybrat co nejvíce pokut s co nejmenší námahou / za parkování, za rychlost na rovných přehledných úsecích bez domovní zástavby, za překročení rychlosti o 1 km/hod - bez nějakého zhodnocení nebezpečnosti konkretního přestupku. A přestupky, které vysloveně ohrožují, tj. tzv. nesprávný způsob jízdy / agresivní jízda, předjíždění v těch nejnemožnějších situacích a na nejméně bezpečných místech ...... / zůstanou nepotrestány, protože to by museli policisté něco skutečně dělat a ne stát na místech, kde se stojí jenom proto, aby se vybralo. To je ten pořád zdůrazňovaný " dohled " nad silničním provozem - podívejte se třeba do Německa nebo Francie .......... Navíc se mnoha přestupků naprosto vědomě dopouštějí sami policisté - o městské policii ani nemluví m .......
[2] Big Nobody: Souhlas (10.07.2006, 13:15:07)
Souhlasím z výše uvedeným názorem a chtěl bych se přidat.Bohužel se nemohu na portál chcetezmenu.cz dostat, je také jen pro vyvolené?
[3] občan ČR: Je i internet zkorupovaný ? (10.07.2006, 13:45:29)
medii probihá zprava o webu ChceteZmenu.cz ,ale co to pro přistup není opravnění ?? Kdo mi přidělí opravnění uřednicí státu ?policie ? nebo ustava české repoblíky kede je janě dáno že mám pravo svobodně vyjadřít svuj názor !! Nebo se vladními činiteli provoz stránek omezí či zakaže ,jich kritika nezajíma ? Žeby zase diktatura z Mosky nebo s Bruselu ? Nejspíš ale starní bordel !!!!
[4] Tlumočník a překladatel: Demokracie??? (10.07.2006, 14:12:59)
Studoval jsem a pracoval v SRN, Švýcarksu a Itálii a nikde jsem se sesetkal s tak nesmyslným a nedemokratickým dopravním systémem. Pozor - kromě Švýcarska (naprostá vyjímka).
- skoro ve všech zemích Evropy je povoleno řídit motorové vozidlo s 0,5 promile alkoholu v krvi (ca. 2 10% piva). V Německu je v pátek a v sobotu večer na venkově tiše tolerováno i více. Jinak by veškeré poutě a svátky piva, či vína zeli prázdnotou. V ČR byl vytvořen po vzoru EU kolegů bodový systém, který ovšem řidiče jen ZNEVÝHODŇUJE. Demokracie znamená dávat i brát. Že by dusno socialismu bylo stále ješté omnipotente....?
- rychlostní tolerance - 10% ???
- ztráta řidičského průkazu na rok??? - ve vyspělých zemích EU je to většinou měsíc a ten si dotyčný může vybrat!!! V ČR ztratíte řidičské oprávnéní na rok a bez diskuse. Tento stav zde fungoval před r. 1989...
- kdo platí celou změnu zákona a s ní spojené náklady na celou řadu úředníků, zařízení, software, školení, atd. - DAŇOVÍ POPLATNÍCI
- jaká je kvalita silnic a dálnic v ČR oproti např. SRN, kde systém funguje již řadu let???

ZMĚNA ZÁKONA
- co přinese řidičům ????
- co přinese státnímu aparátu ????

Nemuhu se dostat na ChceteZmenu.cz jako ostatní. Děkuji za pozornost a přál bych nejen sobé, ale i ostatním řidičům ČR rozumné zákonodárce.
[5] zdenda: (10.07.2006, 14:14:14)
Na portál se nejde dostat.
[6] ruka blogu: (10.07.2006, 14:29:07)
dopoledne web ještě fungoval, odhaduji že se zhroutil pod naporem zajemcu ...dejte mu cas, snad to brzo nahodí
[7] já: (10.07.2006, 14:40:54)
již někdy někdo řekl,když se vám nezdají zákony změňte zákonodárce a já odpovídám již je čas,protože od doby vyhl 99 nemáme bezchybný silniční zákon a jak by taky mohl být,když se podíváme kdo navrhuje a kdo schvaluje.
[8] petr_p: (10.07.2006, 14:41:53)
Je to tak, politici chtějí být "drsnější" než v ostatních státech EU, ale že na to většina obyvatelstva nemá příjem nekoukají. Zákon je postaven na tom, že každý, kdo udělá chybu je lempl a dělá to naschvál. KAŽDÝ udělá chybu. Až taťka přehlídne 40 a dostane 5000, je to půlka výplaty. Já denně 20x startuji. Když každý rok jednou zapomenu rozsvítít světla, za 12 let přijdu o řidičák a následně třeba o práci - co se mnou, když nemůžu jezdit. Jsou to zmetci. Zase vymysleli paskvil.
[9] Živnostník: Městská plicie (10.07.2006, 15:08:45)
Jak může mít městská police, zvláště na malých městech tak velké pravomoci, když její členové v mnoha případech nemají ani středoškolské vzdělání. Jejich určení bylo jiné a taky požadavky na kvalifikaci tomu odpovídaly. Teď budou vydělávat pro městské úřady obrovské částky a všude bude binec, nebo se přijmou další? taky tak chytrý?

[10] já: (10.07.2006, 15:11:20)
díky tomuto zákonu se opět stáváme silně policejním státem a s takto nastavenými právními normamy se občan stává hříčkou v rukách mocných.
Výmluvy politiků,že EU to po nás vyžaduje natoluje otázku "je to nová totalita či nikoli"
[11] djdavid: Jsem moc rád že v této zemi jsou taky co mají zdraví rozum a smíšlejí svobodně (10.07.2006, 15:21:54)
Jsem moc rád že v této zemi jsou taky co mají zdraví rozum a smíšlejí svobodně .
Samozřejmě bezpečnost nade vše! - ale ne za cenu šikany.
[12] já: ryba smrdí od hlavy (10.07.2006, 15:46:54)
nikdo z minisrerstva dobravy neřekl,že prvořadou chybou bylo schválení zákona 361/2000sb s takovým počtem právních chyb,které zapříčinily beztrestnost silničních pirátů viz příklad JuDR Antla a jeho nepotrestané dopravní nehody pod vlivem alkoholu.To je pravou příčinou velkého počtu nehod a umrtí na silnicích dále neexistující koncepce práce policie,(vybrat co nejvíce pokut)to je opravdu málo.Ministerstvo produkuje zákony,které nahrávájí dnes už jeho bývalým zaměstnancům vydělat si nějaký ten milionek viz registrační známky,testy pro zkoušky řidičů apod.a ty občane drž hubu a plať.
[13] Mirek: Pár postřehů (10.07.2006, 16:06:39)
Myslím si, že nějaký pořádek na cestách být musí. Jinak se postupně všichni pozabíjíme. Nemyslím si ale, že to vyřeší bodový paskvil pana Šimonovského. Ten člověk a jeho poskoci převzali ze všech bodových systémů okolních států jen ta nejtvrdší opatření a vyrobili tak nezdravý český guláš.
Pokud se týká výrazného snížení nehod vlivem zavedení BZ jsem spíše skeptický. V prvních dnech si většina dává velký pozor a oťukává, co se bude dít. Navíc týden se dvěma volnými dny určitě velkou část obyvatel "přemluvil" k dovolené. A že je na cestách opravdu málo lidí jsem se přesvědčil v sobotu, kdy v centru našeho krajského města byla spousta volných parkovacích míst zdarma. Chudáci majitele placených parkovišť...
Pokud vám media sdělují, že nehodu způsobila nepřiměřená rychlost, aby obhájila bodový paskvil, je třeba se naučit rozlišovat mezi nepřiměřenou a vysokou rychlostí. Ona totiž nepřiměřená může být i třicítka, pokud za volantem sedí neřidič, kterému ani řidičák neměli nikdy vydat.
On je to zase další problém. Zkuste si představit soukromou autoškolu, která připustí ke zkouškám opravdu jen ty, kteří vše bez problémů zvládli. Asi bude mít její konkurence větší kšeft.
[14] Milan Lipina: nesmysl (10.07.2006, 16:20:05)
Je to celé nesmysl.Vadí mi alkohol za volantem,vysoké překročení rychlosti,ale zbytek nesmysl prošlá lekarnička,nerozsvicené světla nejsou přestupky za které by se meli brát ŘP. Nedostatečná fundovanost a netolerance MP dávaní 1000 pokuty za 51km/h to už je šikana.Jsem zvědavý co bude ten strážník řikat,až pojede a dostane v jiném městě stejný postih za stejný přestupek,kéž by se to stalo .O postihování za 1 přestupek 2 sankcemi ani nemluvím.
[15] Lenka: souhlas jak s čím (11.07.2006, 00:12:31)
Body bych nechala tak jak jsou... jen dnes co jsem jela, tak 2 auta vjeli do protisměru napojovacího pruhu, jen aby minuli semafory... za to bych řidičáky brala okamžitě. jen se mi zdá za vlasy přitažený ty pokuty.... 25 000 za to, že překročíte rychlost o 2 km... to je moc. Za alkohol.. to chápu, za to předjíždění a vjíždění do protisměru, to taky chápu.... ale ty rychlosti... to je mazec, hlavně, když třeba v Suchdolu na rovný silnici máte přes celý suchdol 30..... to nechápu (hlavně tam jsou přejezdový pruhy.. a na to 80 nevjedete) :-))
hlavně by policie měla začít stíhat a vyrážet do terénu za těma, kvůli kterým jsme to odnesli i my, co jezdíme přiměřeně anebo podle pravidel. Tak asi tak :-)
[16] Roman: Chodec (11.07.2006, 02:25:59)
Tak já přispěju do mlýnice svým pohledem chodce, klienta MHD, ČD a podobných. Z té perspektivy mám po posledních 5 letech k autíčkářům vztah dost vyhraněnej, až extrémně, a udivuje mne, jaká hysterie se rozpoutá pokaždé, když se autíčkáři nějak omezej. Kolik jen bylo keců, když se zaváděla padesátka v obcích! A ani dneska se spousta lidí nestydí prosazovat "toleranci 10 km/h", přestože statistika jasně ukazuje, že omezení na padesátku zachraňuje životy. Neskutečně bizarní byla hysterie kolem absolutní přednosti chodců na přechodech! Nad zprávami o tom, že některé obce kvůli tomu začnou přechody úplně rušit, mi zůstával rozum stát! A neskončilo u zpráv, i u nás v Budějcích začali přechody fakt "mazat" z vozovek! Pro mě je to absolutní schíza. Přitom jsou to v obou případech opatření, na která jsou dávno zvyklí všude tam, kde je nějaká civilizace - záměrně neříkám "na západě", protože to tak je i na severu, jihu i východě!

A stejná hysterie je tady zpátky teď kvůli bodovému systému. Určitě to bude hit letošní okurkový sezóny, přinejmenším do konce července, než začne CzechTek.

Považuju za rozumný, že "hlavy pomazaný" daly novýmu systému rok hájení. Tyhle emoce opadnou a půjde se normálně bavit o tom, co je v tom zákonu vyloženě kokotina - nepochybuju, že je jich tam dost. A že je to přísnější než na západě? V Německu, ve Francii? Tam nikde nejezdí řidiči jako bezohledná prasata a nepoužívají svoje supersilný fáro jako zbraň. V tomhle případě schvaluju koncepci "na hrubý pytel hrubá záplata", koho to opravdu sere, určitě si už shromažďuje poznatky, aby je pak předložil k diskusi a za rok si bude chtít o tom popovídat.

Jistě že je nebezpečí v tom, že novej zákon mají exekvovat čeští policajti. Ale věčné téma - změnit Policii ČR ve skutečnou policii - není možný začít tím, že se nebude dodržovat jeden zákon, kterej je ve svý podstatě buď jak buď změnou k lepšímu. Byť by toho dožadoval sám premiér.

Jojo, soudruhu Paroubku, kde že jsou ty časy, kdy jste kvůli dodržování zákonů nechal ztřískat lidi, kteří nikdy nikoho neohrožovali ani neomezovali - aspoň do tý chvíle, než na ně vlítlo teroristický komando převlečený za státní policii, že? Šlapat po cizí louce se nemá, ale na silnicích se lidi můžou beztrestně zabíjet, viďte?
[17] ruka blogu: 2roman (11.07.2006, 08:43:06)
Jojo, soudruhu Paroubku, kde že jsou ty časy, kdy jste kvůli dodržování zákonů nechal ztřískat lidi, kteří nikdy nikoho neohrožovali ani neomezovali - aspoň do tý chvíle, než na ně vlítlo teroristický komando převlečený za státní policii, že? Šlapat po cizí louce se nemá, ale na silnicích se lidi můžou beztrestně zabíjet, viďte?

dobrýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýýý
[18] ruka blogu: (11.07.2006, 08:57:06)
k tematu

Takže příslibem demise nebo okamžitého pozastavení účinnosti silničního zákona bylo především nabídnuto šidítko těm, kdo to poslouchali a považovali ta slova za kontingent naděje. Zároveň se takto udržuje mezi námi občany přesvědčení, že na ty nahoře je vždycky spolehnutí. Panu premiérovi se chci tímto omluvit. Není v té předjímavé sebedůvěře, s níž léčí slovem, sám. Že by jen proto se mluvilo a psalo o politické scéně, protože se na ní pohybují svého druhu — herci?!

http://www.blisty.cz/art/29324.html
[19] BronyHra: (11.07.2006, 17:49:40)
Po roce působnosti zákona je třeba s rozumem v hrsti tento zákon upravit "k životu".Co se týká alkoholu jsem naprosto pro "nulu",je potřeba vyhnat od volantu ty,kteří nasávají a s "přehledem" se nám předvádějí!U rychlosti bych zvolil max.toleranci 56 v obci.Každý začátek je těžký,ale zvůle co vládne na silnicích musí zmizet,jezdím od 18-ti let a je mi 57 let.
[20] Roman: 2BronyHra (12.07.2006, 01:00:25)
BronyHro, děkuji Vám! Od řidiče se takové názory poslední dobou zrovna moc neslyší. Naplňuje mne to optimismem. :-)
[21] Kurt: (12.07.2006, 14:13:04)

[22] Kurt: Nový silniční zákon (12.07.2006, 14:30:39)
Skutečně je to jen o tom, aby se vybralo víc pokut, protože policie nedovede měřit jinak, než číhat za bukem, kde každý slušný řidič jede o pár
kilometrů víc, ať už je to s kopce nebo v úseku, kde žádný pohyb ani zástavba není. Měřit těsně za
cedulí nebo před cedulí při výjezdu se stalo jejich hitem. Jsem zásadně proti tomu, aby se policie vymykala ze zákona, pokud to není z důvodu stíhání zločince tj. s majákem. Alespoň pocítí na vlastní kůže opravdu zbytečně tvrdé postihy. Na skutečné zvýšení bezpečnosti nemají, protože to všechno jsou jen zástupné předpisy,
které mohou sice přispět k bezpečnosti, ale v zásadě ji neřeší, protože nemohou postihnout
závažnější přestupky, jako je předjíždění v nepřehledném úseku, nepřiměřenou rychlostí do zatáček, nebezpečné myšky a nepřiměřená rychlost
v místech s pohybem obyvatel a omezené šíře a přehlednosti silnic. Je třeba odlišit nebezpečnou jízdu od drobného porušení předpisů, které nikoho neohrožuje ani neomezuje, jen proto, že je cedule jinde než by mohla být. Také se přimlouvám za pravdivost značek, protože dávat sníženou rychlost tam, kde to není třeba nebo mnohem nižší rychlost než je nutné, a naopak ponechávat sníženou rychlost tam, kde by klidně mohla být vyšší. Značky jsou pro bezpečnost a lidi a nikoliv lidi pro policii, vybírání pokut, vytahování se a zbytečné otravování. Jestliže si doma zapomenu řidičský průkaz, pak to není trestný čin. Jestliže omylem zaparkuji na místě pro invalidy, když široko okolo je habaděj volných míst, tak tresty jsou zbytečné. Protože nikoho jsem neomezil, neohrozil, neznemožnil invalidu ap. Předpisy se tvrdými sankcemi a netolerancí stávají samoúčelné, nikoliv výchovné nebo pomáhající,
ale otravné, vyzdvihující jen privilegované vrstvy obyvatelstva. Když mám známé nebo dokážu
uplatit justici a policii, pak klidně opilý, bez světel mohu sejmout tři policajty a za tři roky jsem venku. A za mnohem menší přestupky dostanu 5 let natvrdo. Je to směšné. V národě každému dojde, že tu pochodovali horentní úplatky.
[23] já i on: Jsem pro (12.07.2006, 19:33:39)
Mé dva kamarády zabili bezohlední řidiči. S arogancí a agresivitou motoristů se na ulicích setkávám takřka denně, myslím, že slušných řidičů se zákon nedotkne. Řidičský průkaz je přílišnou samozřejmostí a přitom jeho držitel dostává do rukou vražednou zbraň. Jsem opravdu pro velmi tvrdé postihy bezohledných řidičů. Automobil je jen dopravní prostředek, kdo chce machrovat se silným rychlým autem a jezdit jako dobytek, ať jezdí na uzavřených závodních okruzích a zabije se klidně sám... :-/
[24] MM: V zásadě souhlasím... (12.07.2006, 20:45:28)
V zásadě s bodovým systémem souhlasím. Jezdit bezohledně a ožralej asi opavdu není ono. Já osobně jezdím od prvního se spotřebou o litr méně. Jenže - po městě jedu raději klidně i 40, protože když si představím pologramotnýho m욍áka s neseřízeným radarem, když mě bude chtít za 51 km/h napálit mnohatisícocou pokutu, tak ať ostatní taky jedou jak s hnojem.Nebo ať předvedou hrdinský kousek a/nebo mají dost peněz na zkorumpování.Za drobnější přestupky budou policajti buzerovat a zásadní věci a rychle jedoucí motorkáři jim jaksi budou unikat.Je nádhera, že napřed nám poslanci za své nehorázné platy předvedou ukázkovou neschopnost a vymayslí slušně řečeno ukrutnou hovadinu a pak to budou s velkou slávu řešit? Takhle kdybych pracoval u firmy tak mě asi kopnou do pr... Přitom ty hloupý a zkorumpovaný kretény platím šílenými daněmi.Stejně (většinou)kradou /zde myslím poslance/ a bylo by pro společnost lepší kdyby tito současní zákonodárci raději nic nědělali - vrší jeden zmetek za druhým. To by si žádný pracovník v komerční sféře nemohl dovolit takhle mrvit práci a ještě za to dostávat těžký plat.Tresty (ne všechny!!)jsou tak trochu inkviziční - př.chybějící dálniční známka je potrestána až 500 000 Kč pokutou. To mohl vymyslet a hlavně schválit jen chorý mozek a proto by poslanci měli být okamžitě vyměnění a vyhozeni bez náhrady platu a pořádně zešikanovat - třeba tak, že bych jim okamžitě vzal jakoukoliv imunitu, co se týče řidičáku. Naopak za odměnu zvdojnásobit bodové ohodnocení za přestupky. Toho nešťastníka, co nemá známku, bych podrobil trestu abolutnímu - poprava služební pistolí ČZ do týla. Stejně by to z průměrného, nebo podprůměrného příjmu nemohl zaplatit a takhle by se nestresoval dlouho.Jinými slovy - jsem pro bodový systém, ale aby byl rozumný a ne takováhle socialistická inkvizicí říznutá hovadina!!! Pokud nedojde ke změně, tak bych navrhoval zavedení praporkového zákona a záruku, že seno pro koně nebude zdaněno spotřební daní. Pokud ministr dopravy trvá na zpřísnění zákona, tak asi netuší,že po silnici jezdí také auta, nebo má nějakou duševní chorobu a snaží se nám, veřejnosti namluvit, že 1 + 1 = 7, či podobné číslo.Také bych mu okamžitě sebral auto s řidičem a nechaol ho blbce chodit pěšky, alespoň by se nikam nedostal a neměl možnost vymýšlet další nesmysly.
[25] Moksy: Blbej den (12.07.2006, 21:46:50)
Pracuju jako správce budov a den mi začal takto.Jedu po městě něco kolem 45km v hodině sprutka mě předjede odtahová služba spolicistou ve vnitř s naloženým autem přes plnou potom mě mi ne houkající hlídka která zastaví na nejhorší silnici v druhé řadě vystoupí opravdu kus ženský a policista a jdou se najíst do restaurace.Pak přijedu na poštu kde jsou obsazena všechna místa a jedno je volné pro invalidy a ejhle invalida stojí na normálním fleku a já nemám kde zaparkovat.A to tam jdu pracovat.A tak to probíhá přibližně celý den.Ptám se jakou pokutu a kdo jí dá policistovia kdo a jakou dá pokutu invalidovi, když stojí jinde než má.Je těch otázek hodně ale kdo odpoví.Už mi chybí aby dostali myslivci právo nás kontrolovat a střílet po nád v lese a jsme dokonalí policejní stát.Zlatý Kocourkov
[26] Venca: Absurdistán! (13.07.2006, 10:09:44)
Jezdím 28 let, ale co se děje teď, to opravdu nepamatuju. Jo, ať platí pravidla, ale taky ať jsou nekompetentní blbci z řad naší politické "elity" postihováni za blbost, neschopnost a všechno to, co předvádějí.
Pro zlepšení nálady přeposílám malou povídku o tom, jak to na našich silnicích (asi) dopadne:

NOVÝ SILNIČNÍ ZÁKON



Šimonovský 6. 7. 2007: Upalte Šizáka, ne mě!



Píše se sedmý červenec 2007, rok a týden od památné chvíle, kdy vstoupil v platnost Šimonovského silniční zákon, řidiči zvaný "Šizák". Co se změnilo?

První měsíc

po zavedení Šizáka Češi nasbírali miliony bodů a díky pokutám za "rychlou" jízdu mnoho z nich po zaplacení pokut klesá pod hranici chudoby. Smutný a typický je případ Josefa K. Jel 1. 7. 2006 po obci 50,001 km/h, byl zaměřen radarem, přišel o dva body a patnáct set Kč (čtvrtina důchodu). Zdrcen usedl do auta, plakal a sledoval tachometr, aby nepřekročil třicítku v Dlouhé Lhotě. Pro slzy neviděl, že obecní strážník Nováček (dříve třikrát trestaný pro znásilnění, loupeže a zpronevěru) stojí (celý den) na začátku přechodu pro chodce. K. vyfásl pokutu pět tisíc a další čtyři body dolů. Pak se zapomněl připoutat a uvázat psa. Řidičák fuč, zadlužil se a spáchal sebevraždu.

Tři měsíce

po Šizákovi končí bez papírů dva miliony řidičů a stát (včetně obcí) vybral na pokutách 105 miliard korun. Stavějí se nové silnice. Řidičské oprávnění si udržují jen bohatší občané schopní kompenzovat potřeby pokutujících.

Šest měsíců

po Šizákovi mnoha uplácejícím docházejí úspory a po silnicích se prohánějí více méně pouze policisté. I jim však jdou především pěší strážníci ve službě po krku, a tak i oni pomalu přicházejí o právo řídit vozy.

Sedm měsíců:

vázne zásobování potravinami a zbožím, mnoho pacientů umírá - chybějí řidiči sanitek. Autobusová doprava zcela zkolabovala, po Praze jezdí posledních dva taxíky. Lidé se rvou o tramvaj. Benzinky houfně krachují.

Devět měsíců:

Češi dojezdili. O řidičák přišel Zdeněk Bambas, šéf dopravní policie. Papíry už nemá NIKDO! Kupují se koně, muly, osli a tažní psi. Na kopnutí kopytem zemřelo více osob, než je obětí dopravních nehod. 6. 7. 2007. Rozvášněným davem pěších pohanů byl upálen Milan Šimonovský. Marně volal: "Obětujte Šizáka, ne mě!"