[teknival, czechtek, policejní násilí, lidská práva, lži politiků]
englishprotestykulturavideomédiahumorczechtek

CzechTek WebLog

Bývalý policejní prezident Husák zaútočil na Kateřinu Jacques kvůli CzechTeku


2007-03-25, 15:15:00 • CzechTek
Kdo (ne)velel CzechTeku
(25. března 2007, 15:13)

V dnešních Otázkách Václava Moravce se v souvislosti kauzou odstoupivšího policejního prezidenta Husáka znovu otevřelo téma CzechTek.

Nejprve se předseda Zelených Martin Bursík pozastavil nad skutečností, že pověřen vedením policie byl právě plukovník Brázda, když je jasné, že má svůj podíl na brutálním zásahu proti účastníkům CzechTeku. Domnívá se, že i na tuto dočasnou funkci se mohl najít vhodnější kandidát. Nepřijatelné by podle něj bylo, pokud by chtěl ministr vnitra Ivan Langer ponechat Brázdu ve funkci.
K CzechTeku se vyjádřil i bývalý policejní prezident Vladislav Husák v souvislosti se spekulacemi, kdo bude novým šéfem policie. V možných kandidátech se poprvé objevilo i jméno krajského ředitele západočeské policie Antonína Moltaše. A Vladislav Husák nepřímo jeho kandidaturu podpořil, když uvedl, že by považoval za chybu, kdyby policii vedl policista bez zkušenosti s vedením kraje. Podle Husáka by to i odporovalo kariérnímu řádu.
Jeden z kandidátu, o kterých média spekulují, je Jaroslav Skříčil, okresní ředitel policie v Olomouci, druhým Roman Heinz, zástupce jihomoravského ředitele. Antonín Moltaš byl v květnu 2006 povýšen jako jediný krajský ředitel do hodnosti generálmajora. Podezření, že byl povýšen právě za zásah na CzechTeku odmítl. V polistopadové historii byl v čele české policie jen jeden "civilista" (Stanislav Novotný 1993-1994). Ostatní prezidenti pocházeli přímo z policejních řad.

Vladislav Husák také zdůraznil, že on ani jeho nástupce Brázda CzechTeku nevelel a že akci řídil okresní policejní ředitel. Policejní prezidium i krajská správa mu prý pouze poskytovala podporu. Husák se dále ohradil proti kritice poslankyně Kateřiny Jacques a Martina Bursíka. Podle něj je plukovník Brázda velice rozloben a chce se s Kateřinou Jaques osobně setkat.
Husák doslova uvedl, že by si poslankyně Kateřina Jacques měla vážně rozmyslet, co říká do médií.

videozáznám Otázek VM zde: ..:. ČeskáTelevize.cz :.

Husák a Brázda

My jsme nějakému bezvýznamnému CzechTeku rozhodně neveleli (Husák, Brázda zcela vpravo)
pridej.cz

<= starší příspěvek   novější příspěvek => 
vaše komentáře:
[1] Konsternovaný: fizl zastrasuje poslankyni, to se asi vidi jen u nas.. (25.03.2007, 19:52:46)

[2] suttek: zastrašování (25.03.2007, 20:21:21)
No vychcanej Husák dobře ví, že po rezignaci mu už nic moc nehrozí, tak přechází do protiútoku a dovoluje si.

Ve stejnem duchu se ten parchant vyjadřil, že se měl víc zastat policistů při 1.květnu 2006.

Na přes držku.


[3] Roman: prosba (26.03.2007, 01:51:17)
Právě sem skouknul ze záznamu danou část OVM a vzhledem k vehemenci, s jakou tam Husák popírá Brázdův podíl na zásahu proti CZTK05 bych chtěl poprosit zdejší správce, aby připomněli odkazy na články o Brázdovi z doby, kdy povýšil na náměstka prezidenta. Vzpomínám si na něj z těchto stránek z té doby, ale kdy to přesně bylo, to už si fakt nepamatuju. :-) Možná bysme to pak mohli zaslat i s. Husákovi, případně i Moravcovi, mám takovej dojem, že v těch materiálech je pár odpovědí na dnešní Otázky VM. ;-) Díky!
[4] ruka: Brázda (26.03.2007, 06:53:39)
hlavní info o Brazdovi z ledna 2006
http://bloguje.czechtek.net/253283_czechtek_item.php
[5] dredarka: jste dost vedle (26.03.2007, 07:51:44)
Nez sem neco vpalite,meli byste si to overit,jinak tydle stranky ztraci hodnotu.Brazda byl stihanej statni zastupkyni Zelenou za vetu, ze neschvaluje,aby proti CzechTeku byly nasazeny dela atd.,pac je tam spousta deti a on si to neveme na svedomi. Jako jeden z mala byl proti razanci ale to se holt nevi. Misto, aby to nekdo ocenil, ho jen spini. Chce se mi z toho blejt... Overte si to, a doufam, ze to uvedete na pravou miru, jinak tady s tema strankama koncim, pac nema cenu tu ztracet cas...
[6] ruka: 2dredarka (26.03.2007, 09:42:36)
Mila dredarsko,
pletes dve veci dohromady, to o čem mluvis se týká CzechTeku v Boněnově. Ano tehdy se policie střetla se SZ. A skutecne tvrdila, ze nezasahla, protoze by doslo ke zraneni lidi.

Policii ale obhajoval Krákora, ne Brázda

Muži v uniformách však účastníky technoparty nerozehnali, jen zabavili část zesilovačů. "Rozehnat tolik lidí není tak jednoduché. Nebylo kam je vytlačit, kolem byl les. Navíc tam měli děti, bojové psy," hájí postup strážců zákona zástupce ředitele západočeské policie František Krákora.

Pod nájezdem hord
(Hana Čápova, Týden, 18. července 2005)
http://bloguje.czechtek.net/363299-psalo-se-pred-rokem-nasledky-czechteku-v-bonenove-tyden-.php

Skutečně pikantní je, že po roce stejni policiste vyhodnotili stejnou situaci naprosto opačně.
Ano totiž jejich ohleduplnost pramenila asi především z toho, že si snažili nějak krýt vlastní prdele. A že v Boněnově neměli k dispozici patřičný počet mlátiček.

Brázda se střetl se st.z. Zelenou hlavne kvuli tomu, ze ona nebyla spokojena, jak byli policiste potrestani a snazila se do toho kecat. Spor skoncil tak, ze bylo konstatovano, ze st.z. nemuze zasahovat do pravomoci policie.

Role Brázdy na CzechTeku neni skutečně zcela přesně obhasněná, ale těžko z toho můžeš vinit nás. Za to je odpovědná v první řadě policie, která usilovně mlží a brání se poskytnout detailni informace.
Na vině jsou i novinaři, kteří mají větší možnosti než my, aby vypatrali podrobnosti.

Každopadně Brázda se těžko může zříct odpovědnosti, když byl zapadočeským velitel pro unif.pol. a tedy i porádkové jednotky. Možná, kdyby si máchal nožky někde u Balatónu, což prokazatelně nečinil.
Byl členem koordinačního týmu. A že se usilovně vedení policie snaží zbavit své odpovědnosti a svalit všechno na okr.reditele, je jina věc. Na tuhle jejich blbou hru jim pristupovat nebudem.
Jejich odpovednost je i v tom, ze to prave nechali na okr. rediteli.
Kolikrát asi okr, reditel velel akci takového rozsahu? Mohl s ní mít nejaké zkušenosti?

A mila dredarko, když ti skutečně tolik záleži na ověřovani informaci měla by sis dat tolik prace a uvest pro sva tvrzeni nejaky zdroj.
Cinis totiz to same co vytykas nam.

A je skutecne roztomile jak moc ti na Brazdovi zalezi a ze se ti nechce blejt z hromady policejnich lži v souvislosti s czectekem. To se s našimi možnými omyly skutečně nedá srovnávat.

A jestli svoje zanícení pro věc mysliě vážně, radi přivítáme tvoji pomoc, při shánění relevantních informaci.

Dredum zdar

Špinava Ruka



[7] dredarka: to špinavá ruka (26.03.2007, 11:06:27)
Dobrá tedy, tak Zelená, žádala kárnej postih, protože policajti podle ní byli měkký, chtěla, aby se to tu rozšvíkalo jako ve Francii a snažila se je do toho tlačit všemi prostředky, kdoví kdo za ní stál a tlačil ji do toho, bohudík se jí to nepodařilo. Takže mlátička je podle mě spíš madam Zelená. Snažte se zjistit o tom víc informací, myslím, že budete sami překvapený.
[8] ruka: 2dredarka (26.03.2007, 12:56:40)
Souhlasim role st.z. Zelene je stale "nedocenena".
Predevsim ona zarazila tr.oznameni z Czechteku a odmitla ze by se tam stalo cokoli nezakonne.
Drobny rozdil je, ze ona nepovysila do Prahy ani nazacala zastupovat nejvyssi st.z.
Ale urcite na ni nebude zapomenuto.
[9] Fízl: (26.03.2007, 12:58:29)
Ono tady se bude házet špína na každého, kdo má něco společného s policií a s Paroubkem.Já bych řekl, že si tady z Paroubka udělali takový symbol veškerého zla. Někdy mi to připadá po přečtení zdejších článků, že Paroubek je zodpovědný za vyvržďování židů, za zavírání a popravy v 50 letech, za pronásledování chartistů....prostě a všechno zlo.
[10] ruka: 2Fizl (26.03.2007, 13:04:38)
Neboj, jen co vyridime Paroubka a spol., dojde i na tebe ;)
[11] Fízl: 2ruka (26.03.2007, 19:55:26)
na každého jednou dojde, i na mě....i na tebe
[12] Roman: 2dredarka (27.03.2007, 01:49:34)
Kde se dá něco přečíst o tom konfliktu Brázda vs. Zelená? V životě jsem na takovou informaci nenarazil. A nemůžu říct, že bych se nesnažil. ;-)
[13] Roman: k tématu (27.03.2007, 02:12:14)
dredarce i ruce :-)

Jaromír Kníže, ředitel okresu Tachov, na sebe vzal odpovědnost za CZTK05 i veřejně, takže se nedá říct, že to někdo na něj hodil. Hm, aspoň můžeme předvídat, kdo bude po Brázdovi příštím policejním prezidentem :-D

Ten samej Jaromír Kníže o rok dříve odmítl blokovat kilometry okresek, pustil technaře na Lúdikovu louku a nijak tam nezasahoval - než se do věci vložili chlapci pana Grosse, kterej byl v tu dobu něco mezi ministrem vnitra a premiérem a kterýmu zrovna vybouchl granát před kasínem na příkopech. Akci 2004 spustil pan Eger, tachovský okresní státní zástupce a podle všeho právě jeden z Grossových chlapců. Tentýž pan Eger, kterej dal o rok později od zásahu na cztk05 ruce pryč.

Dredarko, přidávám se ke špinavý ruce. Jestli něco víš a štve tě, že to někdo jinej neví a přitom o tom píše, tak mu prostě řekni, co víš. A nenaznačuj "vím něco co ty nevíš, tak si to zjisti, jinak končím". ;-) Ty lidi kolem tohohle blogu si plno věcí nazjišťovali i osobně, rozhodně uvítaj, když jim někdo dál rozšíří obzory. Tak z nich nedělej blbečky. Btw. Ty jsi byla na nějaký party ve Francii, kterou "rozšvíkali policajti"?
[14] Roman: 2Fízl (27.03.2007, 02:50:39)
V podstatě souhlasím. Paroubek je prostě namyšlenej buran. Takovej řadovej aparátčík, kterej za svou slávu vděčí zoufalý prázdnotě osobností. Vlastně nemůže za to, že v našich končinách žije pár desítek tisíc lidí, kteří jakmile zahlídnou sebemenší přízrak nějakýho führera, tak se z toho okamžitě poserou. :-)
[15] ruka: st.zastupce (27.03.2007, 09:21:50)
role statniho zastupitelstvi je taky zajimava, v Bonenove se do toho plete a v Mlynci si meje ruce

O zásahu na CzechTeku rozhodla jen policie


Tachovské okresní státní zastupitelství nedalo souhlas se zásahem policie proti účastníkům technoparty CzechTek v Mlýnci na Tachovsku, protože mu to ani nepřísluší. "Do způsobu zásahu nemá státní zástupce co mluvit, to je věc policie," řekl v pondělí okresní státní zástupce v Tachově Zbyněk Eger.
1.8. 2005 11:04 - 11:48 Aktualizováno

KARLOVY VARY - Reagoval tak na vyjádření ministra vnitra Františka Bublana a premiéra Jiřího Paroubka, podle nichž policie zasáhla na pokyn státního zástupce. Podle Egera státní zástupce dozoruje jen samotné trestní řízení. "Jakým způsobem ale policie zakročí, není věcí státního zastupitelství ale policie," řekl.

http://www.novinky.cz/domaci/o-zasahu-na-czechteku-rozhodla-jen-policie_61980_u9d7o.html

jinak pokud by si nekdo chtel zalistovat starymi zpravami, tak je to mozne treba takto

http://zpravy.clanky.jyxo.cz/20050801

staci jen menit datum na konci
[16] ruka: noch einmal (27.03.2007, 09:23:02)
Policie šla proti CzechTeku bez souhlasu žalobce
CzechTek 2005 - zásah policiezvětšit fotografii...
CzechTek 2005 - zásah policie (Autor: Petr Krupička)
1. srpna 2005 12:37
Tachovské státní zastupitelství nedalo souhlas k zásahu policie proti účastníkům technoparty CzechTek v Mlýnci na Tachovsku. Státní zástupce Milan Pózel, který v sobotu s policií spolupracoval, uvedl, že v době zásahu žádný státní zástupce na místě technoparty nebyl.

Tachovské státní zastupitelství tak reaguje na ministrova sobotní slova. Ministr uvedl, že státní zástupce byl na akci přítomen. -

http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A050801_123804_domaci_ak
[17] luboš: statni zastupce (27.03.2007, 15:15:28)
o tom sporu statni zastupkyne s policii informovaly prece mf dnes, ale asi v regionalnich vydanich, cela plzen to sledovala. Taky me to prekvapilo, ze by brazda byl mlaticka. kdyz jeste delal v plzni, hodne priblizil policii obcanum, udelal i hodne pro prevenci. vim, ze verejnost v plzni docela tezko nesla, kdyz presel do prahy, protoze nikdo z jeho nastupcu uz tak pristupny a primy nebyl. Nikdy neodmit jakkoukoliv otazku od novinaru. Cela ta kauza se zelenou vyplynula z toho, ze Zelene vadilo, ze policiste byli malo razantni, vyzadovala vysvetleni a potrestani za to, ze nepouzili razantnejsi pristup, zrejme byl vzorem razantni pristup policie v ostatnich zemich EU, jak pise i dredarka. Naopak policiste v cele s brazdou namitali, ze nema smysl takto tvrde reagovat na akci, kterou si organizuji nezletili jako svuj zpusob zabavy. brazda ale tu kauzu vyhral, protoze ona nema co zasahovat do pomeru v policii.Tenkrat ta situace byla slozita, nikdo nevedel jak se s takovymito zpusoby zabavy vyporadat,vzdyt i verejnost byla rozdelena na dve poloviny.jedna hlásala nechte je být, ať se baví po svém, druhá zas, že by je razantně potlačila, druhou variantu prosazovala ta statni zastupkyne. Nechci se nikoho zastavat, ale kdyz jsem cetl tu kauzu, myslim, ze ani policiste nevedeli, jak maji jednat. Jeden rok byli napadani, ze nezasahli a tlaceni k razanci, dalsi rok byli napadani, ze byli moc razantni. Je to stale stejna otazka, co může společnost tolerovat a jak dalece? Je opravdu skoda, ze takhle jsou informovani jen plzenaci a ze jinde se o te kauze moc nevi. Je fakt, ze to neni fer od K. Jacques a Bursika, ze brazdu hned odepsali, mozna si meli sve informace lepe overit...Myslim, ze o te kauze ale informovalo i pravo a urcite plzensky denik, no je to uz delsi dobu, ale bylo to popisovane vic dni a celkem podrobne. Mozna muzu zkusit se zeptat nekde v knihovne a naskenovat to, jestli jsou pro vas ty informace tak dulezite.
[18] ruka: 2luboš (27.03.2007, 15:31:44)
no jasne, jeden rok se bojime cokoli udelat, tak je pro zmenu druhej rok serezem jak dobytek

ode zdi ke zdi

samozrejme ze problem je vetsi, ukazuje, ze mame proste nesvepravnou policii, ktera je pod tlakem spachat temer cokoli
a za to predevsim odpovida jeji vedeni, tedy i Brazda
nic naplat, z toho se proste nevylize




[19] ruka: 2luboš (27.03.2007, 15:34:37)
a misto toho, aby zustal schovanej v Plzni zamiri si to do Prahy a pak si ho jeste Langer vybere jako nastupce Husaka, co cekal?

Cekal, ze si na jeho roli a odpovednost nikdo nevzpomene, ze to proste zapadne jako spousta jinych veci v jinych pripadech.

Jenze ono to tak vzdycky nefunguje.
Kdyby nemel ambice stoupat vis, moh mit klid.
[20] Petr a Jan: Vrať se (27.03.2007, 17:01:15)
Pro ctihodného a dokonalého policistu z Plzně, jehož nenahraditelnou ztrátu plzeňská veřejnost oplakávala a stále oplakává :-((( Vrať se k nám zpět táto milý, ty, co máš se stát prezidentem za nějakou chvíli, čekají na tě plzeňané, jenž v jejich srdcích zanechal jsi stopu, ty nikoho nekopeš do rozkroku, ty muž činu jsi, občanům za zády neděláš grimasy, odpovědný za vše pozitivní, i ve snaze dostat se výš, odpovědnost negativní zbaběle neházíš na ty níž, kdysi se zájmem o prevenci a teď i prezidenci, duševně rozzlobený, chceš se sejít a s citem dokázat, že jsi něžný a oduševnělý, i když se změnili ti poslanci. Tvá veřejnost synové Petr a Jan PS. Tati, prosím vrať se, nezvládáme to, chybí nám tady tvá pevná ruka !!!!!!
[21] Roman: brázda (28.03.2007, 04:06:15)
Tak jak tak sleduju tyhle diskuse pod článkama, tak se mi čím dál víc zdá,že mi nějaký informace o Brázdovi unikly. Díky Luboši! Projedu si ve volný chvíli zase www.mojenoviny.cz, tam by měly bejt snad i všecky ty materiály, jestli je nenajdu, tak pak Tě poprosim o sken, no ale doteď tam bylo všechno, tak možná si jen na to najít čas. Kdybys moh přihodit nějaký regionální odkazy, bylo by to bezva :-)
[22] dredarka: vrať se (28.03.2007, 08:03:25)
moc pěkný verše fakt... ale me docela mrzi, ze se tady hazi spina na nekoho, u koho nebyla vubec nijak dokazana vina... spis naopak, vypada to, že je to celkem férovej polda a těch zas tak moc neni... Myslela jsem, že ty lidi, co sem choděj krapet víc nezávisle přemejšlí, no nic, nemá cenu na to víc reagovat, je to spíš k ... O Káče a Bursíkovi jsem měla taky lepší mínění, no nic...
[23] ruka: 2dredarka (28.03.2007, 09:05:09)
kdyby skutecne takovej ferovej polda, jak ho popisujes, tak moh udělat jedinou, verejne rict, ze ten zasah byla chyba - pokud vim to zadnej polda nikdy nerek

radsi drzek basu, i s takovejma hovadama co to rezali holky
ferovost jak brno
[24] dredarka: hele hnáto, (28.03.2007, 11:05:26)
to je prave to, co on furt proklamoval, rikal to pred zasahem i po zasahu, kdykoliv to v novinach komentoval, tak mel stejnej nazor. Nectes, nevis...
[25] admin: 4dredarka (28.03.2007, 11:26:05)
Až na to, že Brázda v médiích komentoval CzechTek 2004 v Boněnově - šlo o konflikt se st. zástupkyní Zelenou, která na něj (a Knížete) podávala tr. oznámení, stížnosti atp. ohledně toho, že u Boněnova nezasáhli, a ještě v červenci 2005 kvůli tomu prudila u Bublana. Načež v srpnu 2005 zase Brázda podal tr. oznámení na Zelenou, což se řešilo až do loňskýho (2006) jara...
[26] ruka: hele drede, (28.03.2007, 11:59:00)
To je skutecne zajimavy, ze o tom co ty tvrdis, neni v mediích ani zminka, mluvim predevsim o mlyneckem czechteku,
a ani ohledne bonenova se brazdovo jmeno prilis neobjeovalo

jak rika admin, nejvic se angazoval, kdyz se prel se zeelnou o potrestani svych podrizenych

a vyprosuji aby su rikal nectes, nevis!

zvlast v pripade, kdy svoje tvrzeni nejsi schopna dolozit jedinou citaci z tisku

a skutecne je zabavny, jak dredarka sverepe haji jednoho policajta, to sem uz dlouho nevidel


[27] admin: ad Zelená vs. Brázda (28.03.2007, 12:58:24)
ale jo, Brázdovo jméno se v tom ping-pongu objevovalo právě pokaždý - nešlo totiž o potrestání jeho podřízených, ale o potrestání Brázdy a Knížete (tzn. Moltašovy podřízené)...