[teknival, czechtek, policejní násilí, lidská práva, lži politiků]
englishprotestykulturavideomédiahumorczechtek

CzechTek WebLog

Polská veřejnoprávní televize odmítla spolupráci s Danielem Landou


2008-01-29, 19:16:00 • Média
Landa chystá turné a velkou provokaci
(Petr Vizina, iHNed.cz, 29. ledna 2008, 13:52)


Tři roky po turné Bouře 2005 se tedy Landa v dubnu a květnu vrací na pódia pěti halovými koncerty, třemi v Česku a dvěma na Slovensku. Turné se koná v době 90. výročí založení Československa. Celkově by je mělo navštívit zhruba 50 tisíc lidí.
obrázekZ plakátů na své letošní turné bude shlížet na poštovní známce v barvách státní vlajky. "Do politiky ovšem nesměřuju," ubezpečil Daniel Landa na včerejší tiskové konferenci. "Až po dlouhé době jsem pochopil, že jsem především umělec. Výhodou umělců je, že něco udělají a ti druzí si to interpretují. Nutí je k zamyšlení."


Landa se naučil zacházet se svou "kontroverzní" pověstí s humorem. Podoba plakátu je podle něj reakce na nepřejícnost novinářů a internetových bloggerů. "Přestalo mě bavit hrát si na kočku s myší, nebaví mě všechny ty články... Myslím, že umělec by měl provokovat a ten plakát je příjemná provokace pro lidi, kteří neustále překrucují moje výpovědi. Zatímco jsem se dlouhou dobu snažil nezavdávat příčinu, ač se mi to vůbec nedařilo, nedávno jsem si naopak řekl, že je to úplně jedno. Pojďme si trochu zašpásovat a zaprovokovat, to je přeci můj smysl, provokovat a díky tomu upozorňovat na určité věci," říká Landa.

více na: ..:. iHNed.cz :.

"Udělali jsme akci Vyšehrad, která měla spustit veřejnou diskusi. To se stalo a řekněme, že to byla taková malá provokace. Akce, která spustí Zlatého draka, bude velká provokace. Toho si určitě povšimnete. Nikdo se ale nemusí ničeho bát, je to hra," slibuje zpěvák, který v listopadu plánuje v brněnském Mahenově divadle uvést "hudební manifest" nazvaný – Zlatý drak.

zdroj: ..:. show.idnes.cz :.


Landův vzkaz, nebo moje paranoia?
(Pavel Eichler, eichler.blog.idnes.cz, 29. ledna 2008, 17:13)


Daniel Landa vyráží na své třetí sólové turné a nejen mě to znepokojuje. Z plakátů, jimiž své fanoušky na koncerty láká, zřejmě posílá zvláštní vzkaz. Na límci kabátu, v němž je na plakátu zobrazen, má runový nápis, který v překladu znamená Mercurius, tedy merkur. A malá, skalnatá planeta naší sluneční soustavy slunce oběhne za 88 dní.


Pravý podtext Landova turné možná také rozklíčovala polská veřejnoprávní televize. Původně měla zájem jeho koncerty podporovat kvůli účasti jejich skupiny Kult v rolích předskokanů. Poté, co se dozvěděla o Landově minulosti, z projektu rychle vycouvala.

více na: ..:. eichler.blog.idnes.cz :.
pridej.cz

<= starší příspěvek   novější příspěvek => 
vaše komentáře:
[1] Říšský Protektor: Protektorat Boehmen und Maehren (30.01.2008, 02:30:16)
...a ta vlajka na pozadí našeho hololebého Merkuria je mimochodem vlajka Protektorátu Böhmen und Mahren - http://cs.wikipedia.org..._a_Morava - ten Landa je ale 88 vtipálek...
[2] hrabě dreda: (30.01.2008, 08:37:47)
dobrej postřeh ..
[3] Václav: (30.01.2008, 19:21:30)
Třeba nás chce právě varovat, že jestli budeme mlčet, budeme mít zase místo republiky protektorát.
[4] ustrica: Václave (30.01.2008, 20:14:30)
A čím chce na upozornit tou svou sektou?
[5] haha: (30.01.2008, 21:00:36)
Jo a on bude protektor.
[6] Adam: (30.01.2008, 21:35:19)
Aha, takže trikolora - jeden z našich státních symbolů, je vlastně nacistický znak. Tristní tvrzení.

A zkratka pro nacistický pozdrav je HH, což je při kódování dle abecedy 88, což je počet dnů, za které oběhne kolem Slunce planeta, která je pojmenovaná dle boha, jehož jméno má, v runách, jeden hudebník na límci na plakátu.

Pokud z tohoto je schopen někdo vyvodit, že Landa je nácek, já z toho vyvozuji, že dotyčný detektiv trpí silnou paranoiou. Na což chtěl asi Landa svou "provokací" poukázat.

[7] Václav: (30.01.2008, 21:39:32)
Adam: Bingo. Eichler stojí na rozhraní demagogie a demence.

haha: On chce jít právě proti tomu. Ti, kdo nás ohrožují, nejsou holohlavé chásky organizující "pochody proti slova" ...
[8] ustrica: Václave (30.01.2008, 23:36:50)
A kdo nás tedy ohrožuje?
[9] Luque: 1 je totální magor, který mate davy!!! (31.01.2008, 00:06:30)
Blázne, ještě, než bez důkazů vypustíš z tlamy urážku na cti, pořádně se podívej na všechny vlajky, který kdy Československo mělo!!! TOTO je totiž JEDNA Z OFICIÁLNÍCH VLAJEK ČESKOSLOVENSKA AŽ DO ROKU 1920!!!Ještě než se ustálila do dnešní podoby, vypadala právě takhle - jedná se totiž o slovanskou trikolóru! Druhá z používaných vlajek měla dva pruhy - červený a modrý. To, že byla použita jako vlajka protektorátu je sice fakt, ale trikolóra nemusí být nutně odkaz na protektorát...Někdo si totiž najde cokoliv kdekoliv - kdyby použil druhou verzi tehdejší vlajky, určitě by to podle hňupů jako jseš ty symbolizovalo krev, která poteče z jiných ras, až s nima "zatočí"...Na a udav se, je to ve třetím odstavci!
http://vlajky.cz...ie_vlajky_cr.php
[10] Konrád: Na druhou stranu... (31.01.2008, 01:11:59)
Nemyslím, že by Landa byl fakt nácek nebo rasista (v současnosti - text písničky "Bílá liga" mluvil za vše, tenkrát), ale zjevně si tímhle dokázal udělat celkem povedený promo ;*) a i on sám přece říká, že ten plakát je "velká provokace"...
btw - datum 22. dubna (kdy to turné začíná) je mj. "Evropský den akcí proti rasismu" :*)
[11] Václav: (01.02.2008, 14:19:57)
Konrád: Proč neudělají ten den proti rasismu 20. dubna, to by bylo hustší.
[12] Konrád: Mein Kampf (01.02.2008, 15:17:03)
20. dubna je "Mezinárodní den svobody tisku" ;)
[13] koncek: (03.02.2008, 11:29:59)
pozrite si antifa stranku
[14] Petr: blazni (03.02.2008, 20:46:52)
jako sorry ale vy vsichni ste hrozny blazni...ja vim ze nemate landu radi proto ze kdysi davno byl rasisticky skin (nikoliv nacek) a taky proto ze je relativne dost uspesny
landa si z vas vsech radobyantifasistu akorat pekne vystrelil....vsichni ste mu na to skocili a von se vam akorat vysmeje
nedokazete pochopit ze se clovek muze za dvacet let zmenit...kolik uz bylo anarchistu ze kterych se pozdeji stali konzervativci a naopak? mnoho
[15] Aleš: hej antifo (05.02.2008, 13:28:37)
prestan uz brat ty drogy .)
[16] (13.02.2008, 14:35:18)
jo, urcite se z chlapka, co zpival "Co to bylo za ránu? Kdo nám to sem z palmy spad? Černý voči, je to negr, to není můj kamarád." stane behem par let stoupenec multikulturalismu a rasovyho bratrstvi. Seru na 88
[17] Moskoun: (13.02.2008, 21:03:10)
Víš, ja jsem dřív nesnašel jiné rasy, ale pochopil sem par věcí a teď se spíš přikláním k anarchismu a antifašismu. Občas člověk pochopí pár důležitých věci a úplně se změní. Landa se taky změníl.
[18] abc: (13.02.2008, 23:16:20)
moskoune a vidis kam ses pridal xD
proste nekteri lidi vidi hola hlava=...
[19] dmitri: (14.02.2008, 10:25:47)
Landa má bod......
Antifa 0..........
a nic tu neřešte stejně nikdy nic nezměníte.....
[20] Jenda: Pro všechny (14.02.2008, 21:32:41)
Hlavně že každej tvrdí že Dan Landa je nácek, protože někdy náhodou slyšel jeho píseň Bílá liga, kterou ani pořádně nepochopil a hned v ní vidí nacismus. Asi jste zapoměli na jeho další skladbu "Fashos". Akorát Danovi závidíte, protože vy ste zasraný smažky a on inteligentní a bohatej člověk. On dokázal strhnout k pozornosti svými názory davy lidí, vy akorát pár smraďochů z ulice, kterým do hlavy nacpete nějaký anarchismus a za pár let sou z nich stejný ubohý fetky jako z vás. Anti-Antifa
[21] Michalov22: K barvám na plakátu! (16.02.2008, 19:32:05)
Barvy na plakátu ( bílá, červená, modrá v uvedeném pořadí ) jsou naše národní barvy. http://www.narodni-strana.cz...boly
[22] Kála: pro Říšský Protektor (17.02.2008, 22:10:35)
No to máš pravdu, ale taky je to trikolora, něco asi zapoměli naši zákonoblbci změnit:-)
[23] pica: Landa je shit (19.02.2008, 13:27:30)
Landa je hovno
[24] D@T@: Těžko říct (22.02.2008, 20:23:18)
Těžko říct jak to Dan myslel.Je to můj nejoblíbenější zpěvák, ale na druhou stranu si myslím ze provokovat nečím co souvisí s fašismem při jeho minulosti není moc rozumné, protože každý si to může vyložit po svém. Já osobně myslím že Dan nacista není, ale je to pouze můj nazor který se nikomu nesnažím vtírat, každý ať si na něj udělá názor svůj.
[25] vi-t3ch: hihi (02.03.2008, 20:30:09)
nicméně Landa je nacionalista. Nebrat
[26] Honza: (04.03.2008, 08:17:18)
Kdo tvrdí, že jeden z našich oficiálních státních symbolú - trikolóra je vlajka protektorátu, je nácek a patří za mříže. Doufám, že na něj někdo podá žalobu, je to urážka naší státnosti a propagace nacismu.
[27] Hans: (13.03.2008, 18:53:56)
Honziku,ty jsi nejakz zmateny!Kurva,uz to nehul!Tuto trikoloru pouzivali odbojeri pri Prazskem povstani proti okupaci...DEBILE!
[28] Pavel: (04.04.2008, 12:36:54)
Někteří pánové zde,většinou levicově smýšlející,si trošku pletou pojmy,přestaňme používat slova jako fašismus,nacionalismus a podívejme se na Landu,jako na člověka kterej se snaží probudit v lidech vlastenectví a lásku k Čechám,co je na tom špatnýho? Hlavně dnes,kdy většina z vás kouká po jiných západních státech a na svojí zem nadává,protože to tu je údajně samej hňup.Koukněte se sami na sebe,aby tím hňupem,jste v první řadě nebyli vy sami
[29] člověk: (Pavel 04.04.2008, 12:36:54) (07.04.2008, 22:55:33)
Pavle naprosto s tebou souhlasím.
[30] Ukulele: Ach jo, (08.04.2008, 03:57:51)
Hansi,precti si Honzika jeste jednou-a tentokrat poradne!!!
[31] metti: (08.04.2008, 15:33:13)
Koukam, ze nekt/ vetsina z vas neumi prijmout nazor nekoho druheho a misto, aby mu sdelili ten svuj a polemizovali, pouzivaji urazky.
Pro Pavla: Rozdeleni na levici a pravici je v dnesni dobe ponekud bezpredmetne, politicke spektrum ma vice dimenzi nez pravou a levou. To, ze je nekdo antirasista ci antifasista, neznamena, ze je nutne levicak, ale spis ze ma rozum.. Takze nejen nekt panove, kterym posilas svuj vzkaz, ale i ty si pletes pojmy:) Jo a za rousku vlastenectvi se skryva vetsina clenu Narodni a ji podobnych stran, a ti se verejne hlasi k programum, kt diskriminuji a utlacuji svobodu mensin, tak mozna to je na ni spatne. A jestli chces polemizovat o narodech, lasce k nim ci nacionalismu, precti si neco od Gellnera a muzem dat rec:)
Landa svou minulost proste nesmaze, neudela to uz proto, ze diky ni si dela reklamu. Je proste kontroverzni, i kdyz nevim, jestli slovo umelec je to prave:)
[32] neni dulezite..: Je to zvlastni debata... (09.04.2008, 21:12:18)
Ja osobne si myslim, ze Daniel Landa je clovek s jasnou minulosti, za kterou se zatim razne neomluvil a tim nevyporadal...jestli je toto vubec nekdy mozne.Kazdy delame chyby, ale jsou tady dalsi indicie jako snatek s Nemkou, a takova provokace s propagaci jeho "snury" s napisem na limci MERKURIUS mi pripada, ze pan Landa ve svem veku stale neni srovnany sam se sebou...Asi by bylo lepsi, kdyby odjel nekam aspon na cas (par let) do zemi, kde by dostal zpetnou vazbu od lidi, kteri neznaji jeho minulost...Doporucoval bych zeme, kde slovo demokracie neni nijak "prekrucovano" - napr. Svedsko nebo treba tradicni Buddhist. zeme jako Thajsko ci Indie, kde slovo RASISMUS snad ani neznaji...v krajnim pripade ten Novy Zeland nakonec neni take "od veci"...S pranim vseho dobreho panu Landovi...P.S. Ja sam mam primou rodinu v Nemecku i Rakousku - bratrance a sestrenice se kterymi jsem vyrustal, tak si myslim, ze mam nezaujaty pohled na vec a nemam rad obecne "generalizovani"...
[33] Autor: a Landovi agenti si mnou ruce... (15.05.2008, 13:04:44)
Díky Vám všem, ať odpůrcům či obhájcům(ale hlavně paranoickým "Eichlerům"), má diskutabilní zpěvák zadarmo o promo postaráno! :)
[34] numero: (28.05.2008, 17:04:51)
Aha, takže doživotní trest můžeme zrušit, protože jak tady tvrdíte "clovek se za 15 let zmeni".

Faktem je ze dnes vyobrazuje symboly, ktere se odkazuji na Hitlera, dusledek:
a) Moznost smeru k neonacismus -> Poprel to -> vsichni si mysli ze to staci jako dukaz. Vlastne muzeme zrusit i soudy, protoze vyjadreni obzalovaneho nam staci, co?

b) Provokace -> hypotezy o neonacismus -> prohlaseni je to "jen" provokace -> vsichni to berou jako dukaz toho ze neni nacek a on treba je.

c) To same co B a on treba neni.

Nevim jak to je ve skutecnosti, je zbytecne o tom polemizovat, ale vim zcela jiste, ze se neda takhle primocare odsuzovat a dat na "aktualni nazor", zkuste se na to podivat z vice smeru a "z kopce", aby jste videli ze to neni "jasna kauza", ale smotanec ruznych prohlaseni a skutecnosti, mateni a rostouciho mlzeni.

Ale at uz bude Landa jakkykoli, ja vzdy zustanu anti-rasistou, verim totiz, ze vse je ve vychove, ne v rase. To ze vychova v jinych zemich je pro nas "nestandartni", jeste neznamena ze ta nase je spravna. Samozrejme tim nechci obhajovat zadne utocniky, ale pokud sem prijede clovek jakekoli barvy nebo vyznani a bude mit v srdci solidaritu a toleranci, rad ho prijmu za naseho, pokud sem prijede nordicky typ s destruktivni myslenkou, je pro me lidsky paskvil.
[35] Christiane: (12.07.2008, 09:33:58)
Nic nebudu dodávat, maximálně to, že absolutně souhlasim s numero...!
[36] Gucci: Danecek (19.08.2008, 23:03:39)
Muzete se tu donekonecna hadat o tom, estli je nebo neni nacek. Podle me je to hlavne vul. Kdyby nebyl, tak tu nad tim tak nediskutujete i kdyby to nacek byl. Jen volove na sebe snazej strhnout pozornost, pac tem ostatnim zalezi hlavne na svejch cinech a ne na neci pozornosti. Krome toho je to naprosto mizernej muzikant...
[37] Tomas: osobni zkouska (20.08.2008, 00:31:48)
Kdyz mi bylo 15, Landu jsem poslouchal. Valcik a dal. nic pred tim jsem neslysel.

O 13 let pozdeji.. Rikal jsem si: je to nacek? (nazor prvni skupiny znamych) .. nebo uz to neni nacek? (nazor druhe skupiny znamych.

Sel jsem do hospody a zeptal jsem se nacka. Zatrnulo mi, kdyz mi odpovedel: "je to nas Landa"

Neni problem v tom, jestli je nebo neni, nacek. Problem je v tom, ze ho vetsina (nerikam vsichni) nackove obdivuji.
[38] Konrád: Hřebíček na hlavičku! (20.08.2008, 01:16:17)
[37] Přesně jsi to vystihl!
[39] vlasta: blbouni (26.12.2008, 23:01:21)
každej máme minulost a nikdo není svatej takže sklapněte a radši se zamyslete sami nad sebou vy chytráci..mimochodem LANDA udělal a dělá výbornou muziku tu by jste měli hodnotit a ne to jestli je nacionalista nebo traktorista blbci..
[40] zdenek: (27.12.2008, 00:01:25)
...tisíckrát lepší traktorista než-li neonacista ?
[41] ujasněte si pojmy (26.02.2009, 21:55:58)
nacisticky, nacismus = politický směr který je přesvědčen o nadřazenosti rasy (té své :-))
nacionalní = národní, vztahující se k veřejnému a politickému životu národa