[teknival, czechtek, policejní násilí, lidská práva, lži politiků]
englishprotestykulturavideomédiahumorczechtek

CzechTek WebLog

Jihlava: Věnce nácků skončily na hrobech rudoarmějců (Nova.cz)


2008-04-1, 8:50:00 • Média


V Jihlavě někdo přemístil pamětní věnce, které položili pravicoví extrémisté

zpráva z Televizních novin zde: ..:. Nova.cz :.
pridej.cz

<= starší příspěvek   novější příspěvek => 
vaše komentáře:
[1] Nezávislí pozorovatel: Ubohý! (01.04.2008, 12:51:32)
Tohle je vážně ubohý a trapný! Místo toho, aby je atakovali, tak tohle. Hold česká AFA!!!!
[2] chad: slušná práce (01.04.2008, 13:00:23)
skvělá akce která asi nepochází od antify ale soudnějších osob... jednoduché a neagresivní :-)
[3] ich: (01.04.2008, 13:36:29)
Dost dobrej a neotřelej nápad.
4-1 tak je atakuj ty kdyš jseš takovej hrdina.
Byl jsi někdy vůbec na fightu?
[4] Hans: (01.04.2008, 14:00:47)
Trapne a ubohe,jako cela AFA!
[5] oppopanax: (01.04.2008, 14:26:23)
dost dobrej napad!!!:-)
[6] (01.04.2008, 14:29:02)
Ubohost,to jste toho dokázali.Se tady začneme honit s věncema,NE? Přijde mi to dost nekulturní a je jedno jestli věnec položili náckové či ne.
[7] Dog: Je to OK. (01.04.2008, 14:49:16)
Držte hubu, kritizovat umí každý! AFA je tu pro dobrou věc, neházejte na ni špínu!

A tohle ať to byl nápad kohokoli, věnce skončily tam, kde měly ležet od začátku, takže OK.
[8] prisluhovac afa: to je hnus velebnosti (01.04.2008, 14:49:52)
Hrdinni vojaci SS a wehrmachtu kteri maji na svedomi pouze par milionu mrtvych si tohle skutecne nezaslouzi. Ta AFA je strasna, jak jim to mohla udelat.
[9] nutro.on: asi takhle... (01.04.2008, 15:25:23)
...1)protidemonstraci nepořádala ANTIFA takže AFU do toho vůbec nemontujte, akci pořádala Jihlavská Autonomní Mládež - 2)ti vojáci co tam jsou pohřbeni jsou jen vojáci(kteří třeba ani v tý německý armádě nebyly dobrovolně)kteří vlastně za nic nemohly... 3)hřibotovy jsou svatý - to je fakt, ale ten věnec je prostě od fašounů...mě to příde stejný jak kdyby ti na tvuj hrob nosil věnec tvuj vlastní vrah(jestly chápete)...
[10] adolf: (01.04.2008, 16:39:33)
zadne misto nackum!!! at tento cin udelal kdokoli, udelal spravne...
[11] krtek: (01.04.2008, 16:46:24)
mazané
[12] zona antifascista: (01.04.2008, 18:32:37)
respekt
[13] gnwp: G.N.W.P (01.04.2008, 19:59:12)
co jste vy za kary,vidim czechtek tak snad smazky ne...a to drzite s nackama?...kritizovat afu,...prej ceska afa,co ses ty za kokota,asi te nackove neserou...ale treba otevres oci,..kluci z jihlavy spravnej cin,afa unite....nazi scum
[14] Bererk: (01.04.2008, 22:00:59)
a v cem sou rudoarmejco lepsi nez wehrmacht? maj vo hodne vic nevinejch lidi na svedmoi...coz teda neberu moc jako klad...ale tem radoby antifasitum se to asi zamlouva
[15] Maggot: (02.04.2008, 00:17:20)
Předpokládám,že to že mají sověti víc lidí na svědomí máš podložený komplexním vědeckým výzkumem.Lepší jsou třeba v tom že osvobodili Čechy od nácku,který nás pár chtěli poněmčit a zbytek buď odsunout,nebo hůř.Ta parodie na Marxismus,která se u nás budovala potom s tím nemá nic společnýho.A nepoužívej fráze,kterým nerozumíš.Rádoby antifašisté?Antifašista seš přesvědčením a názorem,ne akcema.
[16] aristokrat.tomas: hem (02.04.2008, 00:36:03)
vojaci wehrmachtu nebyli zadni nackove!!! ani ciste bojove jednotky SS nebyli nejak prehnane ideologicky zamereni byli to normalni vojaci bojujici ve valce stejne jako ti rudoarmejci podobny akce sou na urovni pubertalnich nedochudcat....
[17] Kubíček: (02.04.2008, 10:17:00)
Stalingrad!!!!
[18] hem: jenom vojaci (02.04.2008, 10:33:45)
Waffen SS byly shledany zlocineckou organizaci a je cela rada dukazu vcetne vypovedi samotnych jejich prislusniku ze se podilely na zlocinech proti lidskosti a valecnych zlocinech. Stejne tak cela rada prislusniku wehrmacht se podilela na likvidaci ruskeho obyvatelstva a zidovskych obyvatel vychodnich zemi, tak si utri nudli nacicku a bez se vystrikat na portret nejakeho hrdinneho vojaka III. rise. To ze lzete 1000x jeste neznamena ze mate pravdu. A jestli tem kecum sam veris, pak ti urcite nevadi ze nekdo nema rad nacky vid? Stejne jako ti kdo popiraji holocaust by meli vlastne byt proti antisemitismu. Jenze to uz je na tebe moc slozite. Ty chces jenom lhat a mlzit.
[19] Der.Plechta: Mily Hemiku (02.04.2008, 11:42:14)
Hem: jenze oni vrazdili taky a ze stejnych duvodu jak SS. Jed se podivat na tuhle vystavu:


Nepříjemná minulost: Německo je konfrontováno s nezvratnými důkazy o vražednosti wehrmachtu za druhé světové války. A Němcům se to vůbec nelíbí, píše Guardian

Němci dlouho věřili, že se většina občanů účastnila Hitlerových válečných tažení za druhé světové války neochotně a jen proto, že museli. Už dva roky však prochází německými městy putovní výstava s názvem: Válka, jejímž cílem bylo ničení: Zločiny wehrmachtu 1941-1944. Tato výstava naprosto likviduje výše zmíněný německý alibismus.

Výstava nyní doputovala do Mnichova, do srdce konzervativního Bavorska, a vyvolala tam obrovskou politickou kontroverzi. Vznikly už násilné pouliční demonstrace. Došlo už k zatýkání. V Bavorsku se vzedmula proti faktům, které ukazuje výstava, celá veřejná kampaň. Byla založena organizace jméněm Kampaň proti pomlouvání armády.

Výstava obviňuje wehrmacht, německou nacistickou armádu z druhé světové války, z těžkých válečných zločinů. Fakta, která zveřejňuje, je velmi obtížné popírat. Šokující fotografie z východní fronty zaznamenávají masové popravy židů, Romů, válečných zločinců a takzvaných partyzánů. Popravy prováděli vojáci pravidelné německé armády. Nejsou vůbec žádné pochybnosti, že němečtí vojáci prováděli s nadšením systematickou vyhlazovací politiku v Srbsku, v Rusku a na Ukrajině. Gestapo či SS nebyly přitom skoro vůbec přítomny.

Výstava však hlavně dokazuje, že není pravda, že obyčejní Němci o masových vraždách a vyhlazování nevěděli. Dopisy od řadových vojáků z fronty, odesílané manželkám a dívkám zpět do Německa, dokazují, že se v Německu o vyhlazovací politice obecně vědělo a že lidé v Německu masové vraždění nepřátel Říše mlčky schvalovali.

Tón vystavených dopisů je často misionářský. Vojáci píší o tom, jak je nutné zbavit svět "podřadných ras", zlikvidovat židy a provádět "očišťovací programy" na ochranu bílé rasy. Obviňují Brity a Američany ze zrady, že se na těchto programech nechtějí podílet. Podrobně popisují, jak se vyvražďování provádí.

Vrchní velení wehrmachtu tyto dopisy nijak necenzurovalo. Jeden německý voják doporučuje svým příbuzným v Německu, aby si vyladili vysílání rozhlasu z okupovaného Bělehradu, který každý večer vysílal údaje o tom, kolik bylo ten den zastřeleno komunistů a židů, ke zvýšení morálky vojsk. Jeden voják napsal domů po návštěvě koncentračního tábora v Osvětimi v roce 1942: "Je opravdu dobré, dostat se ven z kasáren a vidět svět..."

Důstojník E. píše v jednom z dopisů , jak ho mrzelo, že zmeškal účast v popravčí četě: "Jaká škoda, že jsem se nemohl podílet na likvidaci těch nešťastníků. Bylo by to potěšení. Jak by se mi bývalo kouřilo z revolveru..."

Je zřejmé, že německá armáda byla systematicky využívána jako hromadný státní kat.

Německé ministerstvo obrany dnes sice přiznává, že se armáda účastnila masakrů, dosud však plně neodsoudilo veškerou činnost německé armády za druhé světové války. Podle oficiální interpretace byly viníky masakrů především speciální jednotky jako SD, krutá bezpečnostní složka SS.

Autoři výstavy také poukazují na znepokojující skutečnost, že těsně po druhé světové válce byly všechny výše zmíněné skutečnosti potlačeny. Autoři výstavy zjistili, že dokumenty o masakrech, prováděných německou armádou, byly systematicky ničeny. Závažnou otázkou je: podíleli se na zamlčování těchto zločinů po válce i západní Spojenci?

Západní Spojenci měli dobré důvody, proč nepohnat wehrmacht a jeho důstojníky po r. 1945 před válečný soud. Podobným způsobem se v Německu nikdy řádně nezodpovídali soudci, kněží ani lékaři z toho, že podporovali nacismus. Rozpadla by se bývala infrastruktura Německa, a proto nebyla armáda z válečných zločinů obviněna. Denacifikace německé společnosti byla jen symbolická.

Je proto velmi lehké představit si šok mladých Němců, kteří nyní studují dokumenty svých rodičů a s hrůzou nacházejí důkazy o tom, co jejich rodiče dělali za války. Mnozí Němci neradi vidí, že se na válečná fakta teď poukazuje. V Erfurtu nastříkal na panely výstavy kdosi sprejem slova: "Lži, samé lži". Starosta Řezna bojkotoval vernisáž výstavy, konstatoval, že obraz wehrmachtu, který z ní vyplývá, "se mi nelíbí".

Jenže kritikům se nepodařilo zpochybnit fakta, autentičnost dopisů a fotografií. Tak se uchýlili k osobním útokům.

Bylo odhaleno, že jeden z organizátorů výstavy, Hannes Heer, je bývalý komunista a maoista a byl odsouzen za veřejné nepokoje. Jiným organizátorem je milionář filantrop Jan Reemtsma, syn významného výrobce cigaret. Bylo mu řečeno, že by měl raději zorganizovat výstavu o obětech kouření a nikoliv o obětech Němců za druhé světové války.

List Guardian píše, že alespoň formálně se Mnichov už dávno zbavil své pověsti jako Hitlerova kulturního hlavního města. Poznamenává však, že staré sympatie někdy přetrvávají. Minulý týden se postavil konzervativní starosta Eurasburgu, čtvrti na předměstí Mnichova, proti vybudování pomníku na památku židovských transportů, které Eurasburgem procházely do koncentračního tábora v Dachau. Konstatoval, že "úplně nelituje" pochodu smrti, který procházel jeho městem, protože v něm byly a zemřely při něm i kriminální živly.

Od minulého pondělí, kdy byla výstava v Mnichově oficiálně otevřena, demonstrují mnozí Mnichované na mnichovských ulicích a u mnichovských památníků pro čest Německa. Šéf strany CSU v Mnichově, Peter Gauweiler, bojkotoval vernisáž výstavy a uspořádal vlastní ceremonii u hrobu neznámého vojína. Přítomní, staří i mladí, přinesli bílé růže, symbol německého protinacistického odporu za druhé světové války.

Pro organizátory výstavy a její sponzory - sociálně demokratický mětský úřad - je dnes věcí německé cti přiznat si otevřeně veškeré hrůzy minulých masakrů. Primátor Mnichova Christian Ude a jeho kolegové očekávají vznik konfiktních situací. Ve městě nebyly vylepeny k výstavě žádné plakáty, aby je veřejnost nestrhala či nepomalovala odmítavými hesly, a na poslední chvíli byla vernisáž přesunuta na jiné místo.

Ude tvrdí, že výstava není absolutním odsouzením německé armády, ani není pokusem ochromit pověst současné německé armády. "Dnešní generace Němců by neměla pohlížet do minulosti s pocitem nějaké morální nadřazenosti," varoval Ude. "Dnešní Němci by měli by být rádi, že mají to štěstí, že nežijí v totalitním státě a nemusjí čelit volbě, které čelili jejich otcové a dědové - buď se totalitnímu státu podrobit a sloužit mu, anebo být eliminován..."

Čeká se s napětím, k čemu zahájení výstavy povede. V sobotu se měla konat v Mnichově velká neofašistická demonstrace. Extrémně pravicové skupiny organizují odpor proti výstavě na Internetu. Jeden veterán, bývalý čln posádky nacistických ponorek, dokonce pohrozil, že se z protestu veřejně upálí.
Britští konzervativci tvrdě prohráli doplňovací volby

Doplňovací volby v anglickém volebním okrsku Wirral v hrabství Cheshire prohráli konzervativci v noci ze čtvrtka na pátek na celé čáře. Ve volbách zvítězil labouristický kandidát Ben Chapman většinou 7 888 hlasů. Konzervativci měli v tomto volebním okrsku od posledních všeobecných voleb v roce 1992 většinu 8000 hlasů. Nynější doplňovací volby považují pozorovatelé za důležité měřítko politických nálad v Británii před nadcházejícími všeobecnými volbami. Došlo v nich v tradičně konzervativním volebním okrsku k sedmnáctiprocentnímu odklonu voličské podpory od konzervativců směrem k opozičním labouristům.

Podle pátečního deníku Times je nyní téměř jisté, že se britské všeobecné volby budou konat až v ústavně nejposlednějším možném termínu, totiž 1. května 1997, protože je konzervativci budou chtít do nejvíce oddálit od nynější drtivé porážky v doplňovacích volbách ve Wirralu.

Doplňovacích voleb ve Wirralu se účastnil neobvykle vysoký počet 73 procent obyvatelstva, takže vládnoucí konzervativci mohou těžko argumentovat, že proto konzervativnímu kandidátovi hlasovali jen někteří občané, a to z protestu. Labouristický kandidát Ben Chapman získal 53 procent hlasů, konzervativní kandidát Les Byrom dostal 34 procent hlasů a kandidát druhé, menší opoziční strany liberálních demokratů získal 10 procent hlasů.

John Major uvedl v pátek v britském rozhlase, že v doplňovacích volbách v jediném volebním okrsku, kde o nic nejde, vždy dávají britští voliči najevou svůj nesouhlas s vládou. Ve všeobecných volbách, kdy půjde o změnu celého politického klimatu země a nebezpečí, jak uvedl, že by labouristická strana zavedla v Británii socialismus, však britští voliči prý opět nepochybně podpoří konzervativce.

Podle nejnovějších zpráv už prý britská konzervativní strana přijala skutečnost, že nadcházející všeobecné volby prohraje. Negativní předvolební kampaní (totiž strašením před Blairovým "socialismem") se bude podle interních informací snažit přispět alespoň k tomu, aby bylo labouristické volební vítězství co nejmenší.
[20] anselm collins: (02.04.2008, 14:34:35)
výborný nápad! jen tak dále. ať všichni náckové (pardon, "hrdinní antikomunsté" a "bojovníci proti slova")
z toho dostanou infarkt. ono totiž tihle hnědí "správňáci" nesnesou humor. humorem vždycky český národ bojoval s totalitou a s fanatismem, respekt!
[21] afafafa: naciproblem (02.04.2008, 14:42:40)
Problém s náckama je, že oni neuvěří ničemu, ať jim předložíš důkazy jakékoli. Cokoli co jim narušuje jejich ideologii jednoduše smetou jako židovský podvrh. Třeba to že je Kebza Žid náckové odvrhli jednoduše tím, že je to židobolševický výmysl. Když už je pravda naprosto zřetelná a nelze jí jen tak odsunout pak buď za a) páchají sebevraždy, nebo za b) dělají, že 1+1 jsou 3. Jsou prostě neprůstřelní. Holocaust nebyl, protože nebyl. Kebza není Žid, protože není Žid. Nacismus je dobrý, protože je dobrý. Atd. To je víra i když jenom vylhaná a ta se nedá nabourat pravdou. Stejně jako někdo jiný věří v Boha, ale ještě o krapánek horší.
[22] aristokrat.tomas: zlociny proti lidskosti (02.04.2008, 16:27:06)
dela kazda armada ve valce!!! akorat ze u vitezu se na to "neprijde"
[23] (02.04.2008, 19:18:09)
ty čůráčku KAŽDÁ armáda vraždila masově civilisty včetně dětí??? já ti přeju ať se ti nic takového nestane. Ty seš jen ubožák, který když mu dojdou argumenty tak řekne: ale vždyť to dělá každý. Takže je to vlastně v pořádku. Nebo jako ti tvoji nazihrdinové v Norimberku řekneš, já nic, já jen plnil rozkazy!
[24] Maggot: (02.04.2008, 20:05:45)
Válka je prostě špatná věc.Agresorem v 2. světové válce bylo Německo,nese za ni plnou vinu.Rusové se bránili.Adolfovi se podařilo destabilizovat Evropu,čímž po svojí porážce zapříčinil,že stratila svoji plnou samostatnost a moc byla rozdělena mezi Sověty a Američany.Příjde mě ubohý nosit věnce na hroby vojáku,kteří okupovali Čechy.Jestli vám to plešounci připadá jako akt dospělosti,tak jste ti nejubožejší z ubohých.(a jestli je tohle vlastenectví,tak už vážně nevím)
[25] ab: (02.04.2008, 22:57:48)
Odnaseni vencu z hrobu je kradez.Jako kdyby si nemohli koupit vlastni vence.A uctit pamatku snad muzu kohokoliv,ne?Pokud tim nikoho neomezuju.
[26] Maggot: (03.04.2008, 00:20:57)
Myslím že by to mělo omezovat a jak jde vidět tak taky omezuje všechny myslící lidi z Jihlavy a Čech,když nějací fanatici uctívají vojáky 3. říše,která měla na svědomí vyvražďování židů a jiných národnostních menšin a okupaci Čech.Náglům se asi taky líbilo že zavřeli vysoké školy,aspoň by si nepřipadali inteligenčně méněcení.
[27] Dan: (03.04.2008, 12:36:15)
No Německo sice bylo agresorem, ale se Sovětským svazem byl podepsán pakt o neútočení (Ribentropp - Molotov - 23.8. 1939) v jehož dodatku byla zmínka o rozdělení si Polska, takže se jenom nebránili. Stalin byl stejnej zmrd a měl na kontě daleko víc mrtvejch než Hitler, kterýho na Ukrajině a v Pobaltských zemích vítali jako osvoboditele, což hovoří za vše. A stejně jako nebyli všichni rudoarmějci stalinisti, nebyli ani všichni z wehrmachtu nacisti. A to, že někdo ukradne věnec z jednoho pomníku, pak z něj strhá stuhy a dá ho na jinej, my přijde jako vrchol neúcty a daleko víc se v hrobě musí otáčet rudoarmějci než ti z wehrmachtu, jelikož byli "obdarováni" jen poničenými věnci svých nepřátel.
[28] nestraník: počítání pro základní školy (03.04.2008, 22:52:12)
Já ti nerozumím, máš na mysli kolik zabil Stalin přímo lidí a kolik Hitler. Pak máš pravdu Stalin zabil sám o sobě více lidí než Hitler. Ale jestli myslíš počet obětí režimů, kde vládli Stalin a Hitler, tak jsi na hlubokém omylu. Omlouvá tě jen, že jsi ve skutečnosti nácek a tedy musíš lhát, abys zakryl svou podstatu. Jinak každý žáček ze základní školy si umí najít počet obětí těchto dvou režimů a prostě si je srovnat. Samozřejmě v důsledku to nemění nic na tom, že ani jeden z těch režimů si nezaslouží nic než odsouzení. Jenže to nedává za pravdu tobě nácku, ale normálním lidem, kteří neomlouvají zločiny relativně nízkým či vysokým počtem mrtvých. Takže zalez zase do hnoje a nevystrkuj tu svoje hnědý tykadla.
[29] DiRFyna: (04.04.2008, 21:20:55)
AFA :) dobře jim tak ty wěnce by se měli spálit.... to co náckowé udělali je pěkně trapnýýý a totálně wypatlaný...FUCK NAZI
[30] Dan: (06.04.2008, 17:22:57)
Pro nestraníka: Musím tě zklamat, ale nácek opravdu nejsem. Nevím, jestli si úplně pochopil, o čem jsem psal. Srovnával jsem to, že stalinský režim byl naprosto stejný jako hitlerovský, a když dělal Stalin čistky v Sovětském Svazu je už jenom podle počtu obyvatel této země jasné, že jich muselo být víc než v Německu. V žádném případě jsem se nesnažil zastávat Hitlera, ale spíš poukázat na to ,aby se nedělal ze Stalina hrdina. Jestli nevěříš, doporučuji ti titul "Černá kniha komunismu" od kolektivu několika autorů, která má 2. díly a probírá všechny komunistické režimy a samozřejmě i jejich oběti.Sám jsem jí četl, protože jsme jí měli v doporučené literatuře ke zkoušce z Obecných dějin 20. století. Příště se snaž být trochu více objektivní a o problému si opravdu něco zjistit, než tady někomu nadávat do nácků s hnědými tykadly:).