[teknival, czechtek, policejní násilí, lidská práva, lži politiků]
englishprotestykulturavideomédiahumorczechtek

CzechTek WebLog

Tiskovka UIV: Špinaví a nebezpeční squateři rušili klid na práci a studim


2009-06-30, 13:55:00 • Squatting
Ústav pro informace ve vzdělávání dnes nechá vyklidit squat Milada a Miluška
(UIV.cz, 30. června 2009)


Dnes v 10:00 hodin dopoledne za asistence bezpečnostní agentury, Policie ČR a Odboru krizového řízení Městské části Praha 8 proběhne vystěhování a vyklizení objektů Milada a Miluška. Objekty a přilehlé pozemky, které jsou státním majetkem a které spravuje Ústav pro informace ve vzdělávání (ÚIV), obývají neoprávněně od r. 1997 squatteři. To je hlavní důvod, proč ÚIV přistoupilo k tomuto radikálnímu kroku.
ÚIV rozhodl o vystěhování squatterů z toho důvodu, že si obyvatelé Pelc-Tyrolky společně s vysokoškolskými studenty ubytovanými na kolejích 17. listopadu dlouhodobě stěžují na neudržitelnou situaci v okolí obou objektů. V květnu letošního roku podali tamější obyvatelé a vysokoškolští studenti z kolejí petici za zásah proti squatu Milada a Miluška. Squatteři pořádají až do ranních hodin hlasité koncerty, na něž se sjíždějí stovky lidí.
Obyvatelé a studenti nemají klid ani na spánek, ani na práci a studium.
Opakované stížnosti přicházejí na agresivní psy squatterů a účastníků koncertů, kteří ohrožují okolní obyvatele i jejich zvířata v širokém okolí. V minulém roce dokonce zardousili 15 zvířat v přilehlé zoologické zahradě. Psi napadli i poštovního doručovatele a dvě studentky z vysokoškolských kolejí.
V okolí squatu panují neúnosné hygienické podmínky, okolí obou vil je zamořeno lidskými i zvířecími exkrementy. Na místě hrozí riziko nákazy infekčními chorobami.

zdroj: ..:. uiv.cz :.
pridej.cz

<= starší příspěvek   novější příspěvek => 
vaše komentáře:
[1] ich: (30.06.2009, 14:07:55)
Nic ve zlem, ale mit squat tesne vedle VS koleji je naprosta kravina. Coz teda neznamena ze souhlasim se zasahem - kdyby byla u majitele a politiku vule, mohl se urcite v klidu najit jiny barak.
[2] Ten: (30.06.2009, 14:36:24)
nj, studenti tam pak chodi kalit a nevenuji se tolik skole, ja bych to teda zakazal :)
[3] Vilda: (30.06.2009, 15:25:09)
Z davu právě vyletěla skleněná lahev směrem k policii a rozbile se těsně vedle něčího auta. O co že o tomhle se na Milaďáckém mikroblogu nedočtete?
[4] kanu: (30.06.2009, 15:30:23)
No a co? Ne všichni jsou ovečky se sklopenou hlavou a na policejní násilí se nebojí odpovědět.
[5] Vilda: (30.06.2009, 15:40:40)
Heh.. policejní násilí? Dobrý vtip. Celou situaci mám z pokoje jako na dlani a veškeré protiakce jsou vyvolávány projevy násilí ze strany "demonstrantů". A když by mi na helmě přistala plná lahev vody, tak se budu bránit, protože pak mi to zákon dovoluje.

A co se sklopené hlavy týče, sakra by měli a pěkně pokorně. Z právního hlediska je policie hodně mírná, měli právo na to zatknout a obvinit kohokoliv koho tam ráno našli.
[6] kanu: (30.06.2009, 15:59:22)
No jasně, to by asi musela policie někoho zabít, aby ti to přišlo jako násilí. Když jsou podle zákonů jak z frankistického Španělska policejní fašistický metody legální, neznamená to, že jsou v pořádku. Tak hlavně zůstaň v teple za oknem a pozoruj, já jdu.
[7] Vilda: (30.06.2009, 16:18:58)
Nepleť si dojmy z pojmy - policejní násilí je nevyprovokovaná útok ze strany policie. To co mi probíhá pod oknem je policejní zásah o adekvátní odpovědní síle.

A nemusím nikam chodit abych si ten kravál co tam teď dělají "užíval", fakt super na sklonku zkouškového. Snad se najde něco na rozehnani davu před 10 večer kdy to půjde za rušení nočního klidu.
[8] Viper: to vilda (30.06.2009, 19:24:00)
hele kdyz ti to tak strasne vadi ten jejich barak to ses tak neschopnej si najit nekde privat a vypadnout z koleje?
[9] mic: (30.06.2009, 19:33:51)
no tak hudebni kluby u koleji nejsou nic neobvykleho napr. klub hvezda. Ja tam roky bydlel a bordel tam byl taky, stejne jako z prilehle ploche drahy. A zajimalo by me kolik studentu se pod petici podepsalo. Ohani se s ni docela mocne, ale kolik podpisu tam je, to UIV nesdeli.

Je asi fakt, ze squateri moc neusilovali o dobre sousedske vztahy (viz problemy se psy), i kdyz ja behem meho pulrocniho pobytu na Troji nic negativniho nezaznamenal.
[10] mic: (30.06.2009, 19:35:31)
problem bude asi v tom, ze na troji bydli prilis pravniku :)...
[11] Pesimista: petice (30.06.2009, 20:10:54)
Pod petici jsou podepsani mnozi studenti.
Za vsechny to podepsal student Živčák, jestli se nepletu.
Ve volebni kampani se to bude dobre vyjimat.
A jinak, studentske bujare vecirky a chlastacky jsou asi stejne hlucne jako squat.
V USA je na Squat zakon, ktery ho povoluje a vymezuje pravidla. U nas je to politicka spinavost bez pravidel. Pak si kazda ze stran mysli, ze ma pravdu.
[12] Daniel Winter: ...názor (30.06.2009, 21:32:08)
Takže fakta:bordel je i kolem kolejí např.na Jižním městě,kde z oken létají lahve mezi chodce,i dnes je chodník plný střepů,
studenti pokud vím následující 2-3 měsíce koleje řešit nemusí,mají totiž prázdniny,
majitelé toulavých psů ze squattu byli po zmíněných problémech "vyhozeni",
osobně jsem byl na mnoha koncertech,akcích či přednáškách na Miladě a jediný kdo někoho napadal byli neonacisté,
jako obyvatel Prahy 1 platící nájemné tímto žádám okamžitou nápravu ve věci konstantního a pro mne velmi obtěžujícího denního a nočního hluku vlivem koncentrovaného automobilismu a masového turismu (nemohu spát a učit se...)
v okolí squattu nebyla provedena hluková měření,(doprava na přilehlém mostě Barikádníku ovšem limity spolehlivě překračuje)
policie ČR zde naopak často prováděla kontroly pátrajíc patrně po drogách,
nebyl tam přítomen hygienik,
nedošlo k žádné nákaze infekční chorobou
slova toho šaška který je starostou Phy 8 o tom ,že hasiči mohli pomáhat na Moravě a ne na MIladě,to je při skutečnosti že Milada trvá 10 let ,výzva pro psychiatra,
soukromá agentura se při rozebrání střech objektu dopustila poškozování cizí věci(majitel objektu bude tedy nucen podat stížnost)
[13] admin: toto je kvalitní názor (30.06.2009, 23:04:44)
[12] tleskám - hodně dobré!
[14] Specimen X: Co to je za studenty? (01.07.2009, 01:45:10)
To že si studenti stěžují na poslední ostrůvek alternativní kultury, to je jako ze špatné dystopické sci-fi. Pokud jsou i oni nakaženi xenofobní maloměšťáckou pseudomorálkou,a dávají přednost svým opileckým rádobyvečírkům na kolejích (které jsou jistě stokrát hlučnější než celá Milada) před skutečným sdílením svobodné kultury pak tato země nemá žádnou naději. Staneme se zaprděným xenofobním Turkmenistánem Evropy. Bože, jak daleko ten úpadek dospěl!
[15] Radek Mikula: Neblázněte... (01.07.2009, 02:11:20)
...studenti Miladu podporovali viz poslední videa na stránce http://tn.nova.cz...-na-strese.html Panstvo si prostě vymyslelo záminku.
[16] baret: re 12 (01.07.2009, 08:24:27)
V Milade jsem v zivote nebyl, takze pisu na zaklade informaci (a ze kauzu docela sleduju). Pokud vim, tak koncerty na Milade jsou v noci i do rana, zatimco automobilismus je v noci dost ridkej. Nerikam, ze neni slyset, ale doprava je nutnost pro celou spolecnost, zatimco koncert punkovych skupin je nutnost pouze pro malou komunitu. Vsadil bych cokoliv, ze na pul cesty mezi mostem a Miladou bude v noci vic slyset punkovej koncert nez projizdejici taxikari.

Argument, ze studenti nemusi hluk resit, je uplne mimo. Je prece jedno, kdo tam bydli. Dulezity je, ze tam nekdo bydli a ten hluk je rusi (i kdyz podle programu jsou tam koncerty cca 1x za 5 dnu, ale i to je 6x do mesice). Pres prazdniny na kolejich bydli vetsinou turisti ale i spousta studentu zustava na brigady. Kdo nekdy bydlel na koleji, tak vi.

Jinak se zbytkem souhlasim a jsem zastancem toho, aby se squatterum vytvorily podminky pro jejich styl zivota, ale aby to zaroven neobtezovalo lidi, kteri s timto stylem nesouhlasi (je to stejny, jako s kurakama... kurte si, ale ne tam, kde jsme my).

Na konec bych jen dodal - vyklizeni Milady bylo (pry) soukromou akci majitele objektu, ktery pozadal o asistenci PCR, nebot ocekaval (spravne) problemy. Jestlize agentura jednala v poverenim majitele, tezko poskozovali cizi vec. Navic, jelikoz slo o soukromou akci, tak zadne mereni hluku nepotrebuje. Je to proste jeho. Squatteri majiteli mohou byt vdecni, ze tam mohli 10 let existovat.
[17] Honzin: (01.07.2009, 10:39:10)
...koukněte se např. do Řecka,...tam jsou squaty přímo v areálech vysokých škol..a jsou tam třebas 2-3 vedle sebe...
[18] krtek: (01.07.2009, 20:59:33)
Kristova noho při hudební produkci vzniká hluk,no to je objev!! Až Milada skončí,bude v celé republice zřejmě hrobový ticho..